کد خبر: ۲۲۱۵۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

توضیحات سایپا درباره عرضه محصولات جدید، کنترل هزینه‌ها، تجدید ارزیابی و ...

توضیحات سایپا درباره عرضه محصولات جدید، کنترل هزینه‌ها، تجدید ارزیابی و ...

شرکت سایپا درباره اصلاح نرخ فروش و عرضه محصولات جدید، تولید خودرو های متنوع وارداتی ، هیبرید و برقی، برنامه‌ کنترل هزینه‌ها و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا درباره اصلاح نرخ فروش و تولید و عرضه محصولات جدید در سال آینده، مذاکره برای تولید و عرضه خودرو های متنوع وارداتی، هیبرید و برقی، برنامه‌های کنترل هزینه‌ها، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، "خساپا" پیرو نامه دوم بهمن در خصوص گزارش اقدامات انجام شده در راستای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت، اعلام کرد: در راستای اقدامات صورت پذیرفته قبلی پیرامون پیگیری‌های مکرر در خصوص اصلاح نرخ‌های فروش محصولات تولیدی، مجوز فروش محصولاتی نظیر کوییک GXL و محصولات با استانداردهای ۸۵ گانه( ساینا اس تیپ DA، کوییک اس و شاهین) و نیز محصول وارداتی چانگان CS55PLUS از سازمان حمایت اخذ شد.

همچنین پیگیری‌های متعددی در رابطه با اصلاح قیمت محصولات جاری که قیمت‌های آنها بر اساس اطلاعات بهای تمام شده صورت‌های مالی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ محاسبه شده بود، صورت پذیرفت که تا مقطع کنونی نتیجه‌ای حاصل نشد.

از طرفی به موازات پیگیری موضوعات قیمتی، تغییر در ترکیب تولید محصولات بر اساس محصولات جدیدی که در شهریور سال جاری قیمت آن اخذ شده و نیز محصولاتی که قرار است در سال آینده تولید و عرضه شود در دستور کار قرار گرفته که با افزایش تیراژی که در برنامه تولید سال ۱۴۰۳ برای کلیه محصولات فوق لحاظ شده، انتظار می‌رود روند زیاندهی شرکت به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد. طبق اطلاعات عملکرد ۹ ماهه، میزان زیان شرکت حدود ۹.۸ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با زیان ۶ ماهه سال جاری( ۸ هزار میلیارد تومان) کند شدن شیب زیان ملموس است.

علاوه بر موارد مطروحه، مذاکره برای تولید و عرضه خودروهای متنوع وارداتی (CKD و CBU) و نیز خودروهای هیبرید و برقی در کلاس جهانی در حال انجام بوده که پس از انعقاد قرارداد نهایی مراتب از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید.

بنابراین در کنار تنوع بخشی سبد محصولات داخلی، برنامه تولید و عرضه محصولات وارداتی که از حاشیه سود منصفانه‌ای برخوردار بوده و با استقبال مشتریان در بازار نیز مواجه خواهند شد، می‌تواند به افزایش سهم درآمدی و آغاز روند سوددهی شرکت منجر شود.

به موازات نکات فوق، برنامه‌های کنترل هزینه‌های شرکت نیز از اواسط سال قبل آغاز شد و نتیجه اقدامات حاصله در حوزه مدیریت هزینه‌های تامین به کاهش قابل توجه هزینه‌های خرید منجر شد که استمرار این سیاست در کنار پیگیری‌های حوزه درآمدی شرکت می‌تواند اثر دوچندانی بر توقف تحمیل زیان داشته باشد.

همچنین در خصوص اصلاح ساختار مالی و انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مکاتبات لازم با نهادهای ذرببط صورت پذیرفته و موضوع در حال پیگیری است تا در صورت اصلاح ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی، شرکت سایپا بتواند از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کند.

در این راستا موضوع درخواستی این شرکت در جلسه ۲۶ دی کمیسیون شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح و پس از بحث و بررسی مقرر شد اصلاحات لازم در گزارش ارائه شده اعمال و در جلسه آینده آن شورا طرح شود.

در جهت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید و تامین منابع مالی بلند مدت و ارزان قیمت از بازار سرمایه، انتشار اوراق مرابحه نیز در دستور کار این شرکت بوده که به رغم پیگیری‌های فراوان و ارسال مدارک و مستندات لازم، سازمان بورس با انتشار اوراق بدهی موافقت نکرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ