کد خبر: ۲۲۱۸۰۸
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

برنامه تاسیس هلدینگ خدمات فناوری بازار سرمایه / اهم دستاوردها
مدیرعامل رایان‌ هم‌افزا خبر داد:

برنامه تاسیس هلدینگ خدمات فناوری بازار سرمایه / اهم دستاوردها

مدیرعامل رایان‌ هم‌افزا با اعلام اهم دستاوردها و برنامه های آتی از تأسیس هلدینگ خدمات فناوری بازار سرمایه در آینده‌ نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت اله فرهنگیان در نشستی خبری با اشاره به سابقه شرکت رایان‌ هم‌افزا در بازار سرمایه، اعلام کرد:‌ با گذشت 18 سال از بوجود آمدن و راه‌اندازی شرکت، اکنون بیش از 2.5 هزار هزار میلیارد تومان سرمایه مدیریت شده در بستر بیش از 70 محصول در زیر سامانه‌ها گردش دارد.

روند سوددهی و درآمد هم نسبت‌ به سال‌های گذشته افزایشی بود. در این راستا شرکت‌ تصمیم بر تاسیس هلدینگ دارد و جهت دریافت مجوزهای پردازش مالی، پرداخت‌یاری و سرویس API برای ایجاد هلدینگ اقداماتی انجام شده است.

رایان‌هم‌افزا تا امروز میزبان 74 کارگزاری بورس از بین 118 کارگزاری (63 درصد سهم بازار)، 70 کارگزاری بورس کالا (73 درصد بازار )، 68 کارگزاری در حوزه معاملات بر خط (61 درصد)، 30 شرکت سبدگردانی (36 درصد) و 258 صندوق سرمایه‌گذاری (57 درصد) بود که این سهم از بازار بیانگر اعتماد بالای فعالان بازار سرمایه است.

عملکرد درخشان درآمد

سال جاری رونمایی و عرضه محصولات موثری به بازار سرمایه صورت گرفت. از جمله خدمات و محصولات راه‌اندازی شده می‌توان به شروع ارائه خدمات به صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی با صندوق کاریزما اشاره کرد که جدیدترین صندوق مجوز گرفته از سازمان بورس است‌. این صندوق با مدیریت حرفه‌ای و هدفمند ضمن ایجاد تنوع‌ در ترکیب دارایی‌ها، سعی در کسب بازدهی مناسب برای دوران بازنشستگی دارد.

مشتقه سبد و مشتقه صندوق نیز به بازار سرمایه ارائه شده و گواهی سپرده شمش طلا نیز از دیگر دستاوردها بود. همچنین "هوش‌ یار" نیز به عنوان اولین محصول برای پالایش، تیم‌سازی و در نهایت افزایش و ایجاد درآمدهای جدید و کسب مزیت رقابتی در حوزه وفادارسازی مشتریان کارگزاری‌های بازار سرمایه عرضه شد.

برگزاری رویدادها هم از دیگر اقدامات انجام شده بود. همچنین نخستین رویداد هوش‌تجاری بازار سرمایه با حضور بیش از 200 میهمان از فعالان بازار سرمایه و مسئولان در اوایل بهمن به همت رایان‌هم‌افزا برگزار و در حاشیه این رویداد سامانه هوش‌تجاری "هو‌ش‌یار" معرفی شد.

درآمدها حدود 30 درصد بر اساس پیش بینی بودجه رشد داش. از ابتدای سال مالی تا پایان دوره مالی منتهی بهمن بیش از 375.4 میلیارد تومان درآمد داشت که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 57 درصد رشد داشت.

همانطور که در مجمع 27 اسفند 1401 اعلام شد، افزایش سرمای از 20 به 100 میلیارد تومان انجام که حدود 15 میلیارد تومان آن از محل سود انباشته بود. تامین حدود 65 میلیارد تومان نیز از محل آورده نقدی و مطالبات آغاز که در همین راستا حق تقدم‌ها منتشر شد و پذیره‌نویسی حراج نهایی هم از امروز باز می‌شود.

برنامه‌های آتی

از جمله برنامه‌های آتی در بخش تولید می‌توان به اصلاح و بکارگیری متدولوژی‌های چابک در فرآیند تولید، توسعه و ارتقای UI  و BackEnd  محصولات فعلی بر اساس نیازهای بازار، اصلاح و توسعه خدمات API و اصلاح ساختارهای تولید جهت افزایش ظرفیت تولید و بهره‌روی اشاره کرد. عملیاتی کردن وب اپلیکیشن صندوق و طراحی و پیاده سازی سامانه صندوق‌های اهرمی از برنامه‌های آتی است.

برنامه ورود به حوزه‌های بلاک چین و ساز و کارهای این حوزه جهت توسعه محصولات و ورود به بازارهای جدید در دستور کار است. ایجاد افزونه‌های معاملات آپشن سهام، آتی سهام و معاملات گواهی سپرده بورس انرژی (ارزی) در سامانه‌های برخط، ایجاد افزونه آتی کالا و اقدامات نظارتی در سامانه کارگزاری و بازنویسی محاسبات NAV در سامانه صندوق دیگر برنامه‌های آتی در بخش تولید است. در ماه‌های پایانی سال هم بر روی درگاه پرداخت اینترنتی هوشمند (Smart IPG) تمرکز شد و تا سال آینده API پرداخت راه‌اندازی خواهد شد.

چالش‌های اساسی شرکت‌های نرم‌افزاری

دو چالش اساسی شرکت‌های نرم‌افزاری  مشکل نقدینگی و نیروی انسانی است. در خصوص سال آتی رایان‌هم‌افزا سعی دارد پیش بینی محتاطانه‌ای  داشته باشد اما به نظر می‌رسد می‌توان روند سودآوری را در سال 1403 نگه داشت.

بازارهای مالی در ایران از باقی کشورها عقب‌تر است در نتیجه در حوزه نوآوری می‌توان از بازارهای جهانی الهام گرفت. تیم تحقیق و توسعه رایان‌هم‌افزا به دلیل نوع خدماتی که ارائه می‌کند همواره در همکاری با بازار و قانونگذار حرکت می‌کند. با این شرایط رایان هم‌افزا همیشه نشان داده که چابکی لازم را دارد تا نیاز و مجوز جدیدی ایجاد شود رایان هم‌افزا در کنار قانونگذار و بازار ایستاده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ