کد خبر: ۲۲۱۸۴۴
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

تعدیل ۱۸۷ میلیاردی مطالبات مشکوک الوصول بانک بورسی با پرداختی بدهکار کلان

تعدیل ۱۸۷ میلیاردی مطالبات مشکوک الوصول بانک بورسی با پرداختی بدهکار کلان

بانک اقتصاد نوین با درخواست بدهکار کلان جهت پرداخت مطالبات ۹۳۰ میلیارد تومانی موافقت کرد که منجر به تعدیل ۱۸۷ میلیارد تومان از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک اقتصاد نوین از موافقت با درخواست بدهکار کلان بانکی جهت پرداخت مطالبات 930 میلیارد تومانی از طریق سه فقره چک در سال آینده و تعدیل 187 میلیارد تومان از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول در سال جاری خبر داد و با توقف یک ساعته نماد، آماده بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، "ونوین" اعلام کرد: احدی از بدهکاران کلان بانکی در سال های 89 از تسهیلات ریالی و 94 از تسهیلات ارزی (وون کره) از شعبه اسفندیار این بانک بهره مند شد اما به دلیل عدم ایفای تعهدات، اقدامات قانونی و اجرایی بانک از طریق محاکم اجرائیات ثبت و نهایتاً مجتمع رسیدگی به جرائم اقتصادی توسط این بانک انجام شد.

با صدور کیفرخواست به نفع بانک و بر اساس جلسات در دادگاه رسیدگی به اخلال گران اقتصادی با تاکیدات دادگاه و درخواست بدهکار کلان بانکی جهت پرداخت مطالبات بانک و موافقت این بانک مبنی بر پرداخت 930 میلیارد تومان در قبال مانده دفتری مطالبات معادل 439.8 میلیارد تومان شد.

مبلغ وصول شامل 4.78 میلیارد تومان وجه حاصل مزایده ملک بدهکار که 7 اسفند به حساب خزانه دولت واریز شده و در ابتدای سال آینده به حساب بانک واریز خواهد شد و مابقی شامل سه فقره چک به ارزش 925.2 میلیارد تومان (645.2 میلیارد تومان در 9 فروردین 1403، مبلغ 250 میلیارد تومان در اول شهریور 1403 و 30 میلیارد تومان در 15 شهریور 1403) است.

با توجه به اینکه این مطالبات از سنوات گذشته در طبقه مشکوک الوصول قرار داشته و بر اساس دستورالعمل شناسایی درآمد موسسات اعتباری بانک مرکزی از زمان انتقال به این طبقه فرایند شناسایی درآمد آن متوقف شده است. بنابراین با وصول مبالغ در سال آینده و متناسب با مبالغ وصولی درآمد پرونده در سال آینده شناسایی خواهد شد. با توجه به توافق حاصل شده پرونده های تسهیلات متعلق به این گروه مشمول محاسبه ذخیره مطالبات مشکوک الوصول نبوده و در سال جاری 187 میلیارد تومان از ذخایر مطالبات این بانک تعدیل خواهد شد.   

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ