کد خبر: ۲۲۲۵۶۳
۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۲/۲

انتقاد مدیرعامل فولادمبارکه از مصداق بارز تعارض سیاست‌ها با شعار سال

انتقاد مدیرعامل فولادمبارکه از مصداق بارز تعارض سیاست‌ها با شعار سال

مدیرعامل فولاد مبارکه با انتقاد از تعارض سیاست گذاری ها با شعار سال، خواهان بررسی بیشتر حذف معافیت های مالیاتی شرکت ها و صندوق های بورسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدیاسر طیب‌نیا در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه‌ گذاری جهت بررسی مشکلات شرکت‌های بورسی، گفت: اعمال سیاست هایی که کاهش حاشیه سود شرکت ها و افزایش هزینه های تولید را به دنبال داشته باشد با هدف کلان نامگذاری سال در تعارض است.

وی افزود: با افزایش قابل توجه قیمت نهاده ها، انرژی و نرخ تسهیلات و تامین مالی حدود ۴۰ درصدی، کندی اجرای طرح های در دست احداث با کسری نقدینگی، افزایش سهم مالیات پرداختی شرکت ها و حذف معافیت های مالیاتی که هریک توسط قانون‌گذار دلیلی داشته ضربه به اعتماد مردم و مشارکت آنها که بخش دوم شعار سال است.

این مقام مسئول ادامه داد: قطعا تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی رشد قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های نیروی انسانی و تولید را تایید می کنند. اغلب در مناقصات و فرآیندهای خرید نرخ مواد اولیه و تجهیزات و قطعات براساس نرخ ارز آزاد تعیین می‌شود. سال گذشته قیمت گاز و برق ۸۰ و ۱۰۰ درصد افزایش داشت و از سوی دیگر انتظار می رود قیمت پایه محصولات براساس ارز نیمایی در بورس تعیین شود.

به گفته طیب نیا، هر بخش از معافیت های تخصیصی بر مبنای دلیلی صورت گرفته و جهت‌گیری شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد معافیت‌های مالیاتی سنوات گذشته بی‌دلیل نبود. با توجه به اینکه هریک از معافیت‌ها بر اساس مطالعات و بررسی‌ها توسط قانون‌گذار در قوانین دائمی قرار گرفته، حذف آن هم باید با بررسی بیشتر تک تک معافیت‌ها و اثرات حذف آن طی سال‌های بعد صورت پذیرد در غیر این صورت حذف مشوق‌های مالیاتی تبدیل به تنبیه مالیاتی یا ناعدالتی مالیاتی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ