کد خبر: ۲۲۲۶۲۳
۰:۱ - ۱۴۰۳/۲/۴

آینده مبهم قطعیت یا ابطال معامله بلوک ۸۵ درصدی پرسپولیس و تصمیم سازمان بورس

آینده مبهم قطعیت یا ابطال معامله بلوک ۸۵ درصدی پرسپولیس و تصمیم سازمان بورس

معامله بلوک ۸۵ درصدی پرسپولیس هر چند بعد از سال ها تلاش بی نتیجه انجام شد اما واگذاری سهام به ۶ بانک در تضاد با قوانین است و برای قطعیت نیاز به تایید سازمان بورس دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بلوک 85 درصدی سهام استقلال و پرسپولیس دیروز از طریق فرابورس روانه میز فروش شد که هلدینگ پتروشیمی خلیج‌ فارس به همراه چهار زیرمجموعه، خواهان خرید استقلال و 6 بانک ملت، تجارت، صادرات، شهر، رفاه و اقتصاد نوین هم متقاضی باشگاه پرسپولیس بودند.

بر اساس این گزارش، عرضه هر دو بلوک شامل بیش از 9.1 و 8.9 میلیارد سهم پرسپولیس و استقلال بود که بدون رقابت و به همان قیمت پایه 2.7 و 3.1 هزار میلیارد تومانی در فرابورس و به متقاضیان واگذار شد. میزان حصه نقدی 10 درصد تعیین شده و خریداران باید اقساط را با فواصل 6 ماهه طی 6 سال تسویه کنند.

این معامله در شرایطی انجام شد که واگذاری سهام پرسپولیس به 6 بانک در تضاد آشکار با قوانین است. چرا که طبق مواد 16 و17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی، بانک ها حق بنگاه داری درفعالیت های غیر مرتبط بانکی را ندارند و اگر سازمان بورس به قوانین به درستی عمل کند باید این معامله را  قطعا باطل کند اما واگذاری استقلال منع قانونی ندارد.

با توجه به اینکه انجام هر معامله ای نیاز به تایید سازمان بورس دارد تا قطعیت پیدا کند، باید دید آیا این نهاد طی روز های آینده توانایی تصمیم گیری در این باره و ابطال معامله پرسپولیس  را دارد یا خیر؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ