کد خبر: ۲۳۹۲
۹:۴ - ۱۳۹۳/۷/۳۰

دلیل پوشش۳۴درصدی سود ذوب آهن/ برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی
درگفت و گوی بورس پرس با مدیرسرمایه‌گذاری اعلام شد:

دلیل پوشش۳۴درصدی سود ذوب آهن/ برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی

مدیرسرمایه‌گذاری و امورسهام ذوب آهن با اعلام دلیل اصلی پوشش۳۴درصدی سود درنیمه اول سال از ورود اولین محموله تجهیزات تولید ریل و افزایش سرمایه حداقل ۱۰۰درصدی ازمحل تجدید دارایی ارزیابی خبر داد.

مجتبی فریدونی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در پاسخ به این سئوال که علت عدم تحقق انتظارات از سود آوری شرکت در نیمه اول سال و پوشش 34 درصد از سود 501 ریالی هر سهم چیست؟ توضیح داد: عامل اصلی این رویداد ناخواسته مربوط به عدم تحقق برنامه فروش محصولات به دلیل رکود بود. به طوریکه در 6 ماه اول سال 35 درصد از برنامه فروش محصولات تحقق یافت.

وی با بیان اینکه وضعیت فروش در نیمه دوم سال به شرایط بازار و وضعیت تقاضا و قیمت ها بستگی دارد، ادامه داد: پیش بینی می شود از شروع سه ماهه چهارم سال یعنی زمستان، وضعیت فروش محصولات فولادی بهتر شود. چرا که با مشخص شدن مذاکرات هسته ایی و انتظار کسب نتایج مثبت ، بخش تولید و صنعت رونق خواهد گرفت.علاوه بر این طبق روال همیشگی ، عده ایی از فعالان فولاد به دلیل مصون ماندن از افزایش مالیات بر ارزش افزوده ، معمولا" از قبل شروع سال جدید اقدام به خرید می کنند.

این مقام مسئول در واکنش به این سئوال مهمترین برنامه ذوب آهن در نیمه دوم سال چیست و آیا برنامه ایی برای افزایش سرمایه وجود دارد یا خبر؟ خاطر نشان کرد: هدف اصلی شرکت در 6 ماه دوم سال آماده سازی خط تولید ریل ملی با عنوان UIC60 است که با ورود اولین محموله تجهیزات ، انتظار می رود این پروژه مهم در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد.

فریدونی درباره افزایش سرمایه هم گفت: کارشناس رسمی دادگستری در حال انجام بررسی های لازم برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های مربوط به تجهیزات و ماشین آلات است تا بعد از طی مراحل قانونی و تا قبل از سال 94 ، حداقل 100 درصد به سرمایه اسمی ذوب آهن اضافه شود.

انتهای پیام   


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ