کد خبر: ۲۶۹۵۲
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱/۲۹

بورس به آرامش بر می گردد/نگاهی به آینده چند صنعت مهم + یک توصیه به سهامداران
مدیرگروه سرمایه گذاری یک شرکت به بورس پرس اعلام کرد:

بورس به آرامش بر می گردد/نگاهی به آینده چند صنعت مهم + یک توصیه به سهامداران

مدیر گروه سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری ملی ایران با ارایه تحلیلی کلی از چند صنعت مهم، بازگشت بورس به آرامش را پیش بینی و یک توصیه به سهامداران کرد.

الهام خلیلی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره شرایط امروز بازار که با ادامه کاهش قیمت ها ، صف های فروش سنگین برخی شرکت های مطرح و افت 468 واحدی ارقام شاخص به پایان رسید، اظهار داشت: بررسی جزییات  معاملات امروز بورس نشان می دهد بازار سهام در آینده ایی نزدیک روزهای آرامی را در پیش رو خواهد داشت و صنایع مختلفی از جمله صنعت بانکداری و خودرو به آرامش و منطق خود خواهند برگشت.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله و انتظار نشر اخبار مثبت در صنایع مختلف، انتظار آن است که سهامداران با تصمیم گیری عقلایی در حفظ و نگهداری ثروت خود دقت کافی را داشته باشند. چرا که اخیرا مسائلی چون لزوم تخصیص معافیت بیشتر به بخش تولید و تعیین مالیات بر بخش هایی چون سود سپرده بانکی ( که بدون ریسک هستند) مطرح شده که می تواند منجر به افزایش P/E بازار پول شود که به تبع آن نسبت P/E بازار سرمایه نیز بالا خواهد رفت.

این بانوی مدیر با بیان اینکه کاهش نرخ سود سپرده بانکی نیز قطعا به جذابیت بازار سرمایه برای سرمایه گذاری بیش از پیش خواهد افزود، به صنعت بانکداری اشاره کرد و گفت: درباره این صنعت مباحثی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده های قانونی مطرح شده که در کنار پیشنهاد دریافت قسمتی از دارایی های بانک ها به جای سپرده قانونی آنها، تاثیر مهمی بر جریان نقدینگی در اقتصاد خواهد داشت و منجر به رشد و حرکت تولید خواهد شد.

خلیلی ادامه داد: درست است که این صنعت ناخواسته نتوانسته توقعات فعالان را برآورده کند ولی به مرور زمان و با انجام تغییر و تحولاتی چون کاهش نرخ سود سپرده قانونی، پذیرفتن دارایی های بانکها به جای سپرده قانونی، اجازه بانک مرکزی مبنی بر دریافت هزینه از مشتریان در هر تراکنش، شروع مجدد ضمانتنامه ها و LC و ... پیش بینی می شود اصلاح ساختار مورد انتظار بازار سرمایه نیز در این صنعت به وقوع بپیوندد.

وی درباره دیگر صنایع حاضر در بورس هم اعلام کرد: قیمت جهانی فولاد از 8 مارس (18 اسفند) به بعد رشد مناسبی داشته که تاثیر این افزایش قیمت هنوز در اقتصاد ایران نمایانگر نشده است. همچنین با توجه به امکان افزایش صادرات و بهبود وضعیت سودآوری صنعت غذایی، کماکان بازگشت امید به شرکت های این صنعت وجود دارد. برای شرکت های پتروشیمی نیز انتظار می رود  روند سودآوری شرکت های این صنعت مهم ادامه داشته باشد.

خلیلی در خاتمه گفت: با این اوصاف و با در نظر گرفتن مطالب فوق و در کنار بررسی معاملات امروز بازار سرمایه از یکسو و تلاش دولت مبنی بر ایجاد بازار سرمایه ای امن برای سرمایه گذاری از سوی دیگر، انتظار می رود در روزهای آینده بازاری آرام را در پیش رو داشته باشیم.بنابراین لازم است سهامداران در حفظ و نگهداری ثروت، بیش از همیشه دقت داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ