کد خبر: ۲۸۱۴۹
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۲/۶

2 راه
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

2 راه "فارس"در تامین۵۰ میلیاردیورو/ همکاری بزرگ با خارجی ها+تولید و فروش94

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ارایه آمار تولید و فروش سال گذشته و دو راه تامین ۵۰ میلیارد یورو سرمایه مورد نیاز، از همکاری بزرگ با یکی از شرکت‌های خارجی خبر داد و بزرگترین مشکل صنعت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عادل نژاد ‌سلیم با بیان این‌که حضور شرکت‌های خارجی و فعالیت آنها در صنعت پتروشیمی کشور باعث نوآوری و ابتکار می‌شود، به ایسنا گفت: درحال حاضر ایران بر خلاف تحریم‌ها در ریل توسعه قرار دارد، اما لازم است سرعت آن بیشتر شود.

خبر همکاری با یکی از شرکت های خارجی

وی با تاکید بر این‌که پس از برجام تقریبا تمام شرکت‌های خارجی برای مذاکره و انجام فاینانس اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: به زودی خبر همکاری یکی از این شرکت‌های خارجی را برای پروژه بزرگی اعلام می‌کنیم.

به گفته این مقام مسئول، ایران مزایایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی دارد که باعث می‌شود با رفع مسائل تحریم بهترین جا برای سرمایه‌گذاری باشد.

دو راه تامین 50 میلیارد یورو و اجرا پروژه ها

نژاد سلیم با اشاره به این‌که در حال حاضر این هلدینگ 6 میلیارد یورو پروژه‌ در حال انجام دارد، عنوان کرد: پروژه‌های جدید هلدینگ خلیج فارس که قرار است با همکاری و مشارکت شرکت‌های خارجی انجام شود به 50 میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد که آن را از طریق منابع خارجی و فروش سهام به دست می‌آوریم. بنابراین لازم است ساختار فروش سهام در بورس آماده این موضوع باشد.

آمار فروش سال گذشته

وی با بیان این‌که این هلدینگ مجموعا 18.76 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید کرده ، ادامه داد: از این بین 6.639 میلیون تن به ارزش 3.2 میلیارد دلار در داخل مصرف و 8.062 میلیون تن به ارزش 4.313 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته نژاد سلیم ارزش تمام تولیدات پتروشیمی این هلدینگ 7.6 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته اگرچه 1.5 میلیون تن رشد داشته اما به دلیل کاهش قیمت‌ها این رشد در ارزش تولیدات به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اجرای استراتژی پنج ساله از سال 1393 برای استفاده بیشتر از ظرفیت تولید خاطر نشان کرد: تاکنون استفاده از ظرفیت تولید خود را به 77 درصد افزایش دادیم که این میزان امسال به 85 درصد خواهد رسید.

بزرگترین مشکل صنعت

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به این‌که خوراک شرکت‌های تابعه این هلدینگ بیشتر NGL است که به دلیل تحریم‌ها و کاهش تولید نفت خوراک آنها نیز کمتر شده ، درباره‌ بزرگ‌ترین مشکل صنعت پتروشیمی کشور اظهار کرد: مشکل ما این است که باید مدیریت توسعه داشته باشیم و برای ارتباط جهانی موانع پیش‌رو را برداریم.

نژاد سلیم افزود: همچنین ما به دلیل تحریم‌ها اگرچه پتانسیل بالایی داریم اما با مشکل نبود فناوری‌های نوین مواجهیم که در این زمینه لازم است در قرار‌داد‌های خود به لزوم انتقال فناوری توجه کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ