کد خبر: ۳۰۴۶۰
۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۲/۲۶

تعدیل منفی ۶ درصدی هم مانع از رشد گرانترین سهم بازار نشد

تعدیل منفی ۶ درصدی هم مانع از رشد گرانترین سهم بازار نشد

گرانترین سهم بازار سهام ایران که افزایش سرمایه ۹۱۲ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را اعلام کرده سود هر سهم سال ۹۴ را ۶ درصد کاهش داد اما باز هم گرانتر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی بازگشایی نماد شرکت سرامیک های صنعتی اردکان در 18 فروردین سال جاری ، هر سهم آن طی سال جاری به دلیل زمزمه های افزایش سرمایه 1000 درصدی، رشد کرد و به 7 هزار و 903 تومان رسید تا رکورد دار گرانترین سهم بازار سهام ایران در میان شرکت های بورسی و فرابورسی باشد.

براساس این گزارش، "کسرا" در حالی آخر هفته پیش افزایش سرمایه بیش از 912 درصدی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اعلام کرد که این شرکت با سرمایه 4.2 میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی گذشته را با 6 درصد کاهش از 2528 به 2387 ریال رساند با این حال دیروز قیمت هر سهم این شرکت باز هم رشد و از مرز 8 هزار تومان عبور کرد.

علت این تعدیل منفی ، کاهش مبلغ فروش ناشی از کاهش مقداری فروش بوده اما در مقابل کاهش هزینه های مالی ، اثر منفی کاهش مبلغ فروش را تا حدود زیادی خنثی کرده و در نهایت منجر به تعدیل منفی اندک "کسرا" شده است.

در این میان برخی فعالان معتقدند در صورت نهایی شدن افزایش سرمایه و صدور مجوز سازمان بورس، این شرکت می تواند مورد توجه قرار گیرد. برخی دیگر هم با توجه به نامعلوم بودن نهایی شدن افزایش سرمایه ، بر این باورند افزایش قیمت سهام "کسرا" بیش از این توجیه پذیر نیست.

انتهای پیام

 


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ