کد خبر: ۳۱۴۰۱
۰:۰ - ۱۳۹۵/۴/۲۲

۱.۵ میلیارد سهم

۱.۵ میلیارد سهم"فارس" هم فروش نرفت/ دومین ناکامی تاپیکو و خصوصی سازی

۱.۵ میلیارد سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که سازمان خصوصی سازی دیروز به وکالت از تایپکو عرضه کرده بود روی زمین ماند تا دومین ناکامی این دو در فروش دارایی رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی سازی دیروز به وکالت از تایپکو بیش از یک میلیارد و 524 میلیون و 897 هزار سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را عرضه کرد اما کسی پای این معامله بیش از 800 میلیارد تومانی (هر سهم 525 تومان) نیامد تا تاپیکو در ترکیب سهامداری بزرگترین شرکت بورس بماند.

به نظر می رسد بروز حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، کمبود نقدینکی در بازار سرمایه و وضعیت مبهم صنعت پتروشیمی در عدم فروش این تعداد سهام نقش داشت.

به این ترتیب علاوه بر سازمان خصوصی سازی که نتوانسته بود بلوک ۷۳ درصدی ذوب آهن را در اواخر خرداد به فروش برساند ، تاپیکو هم از بعد از عدم فروش بلوک ۱۷ درصدی پتروشیمی ایلام به ارزش ۱.۲ هزار میلیارد تومان، دومین ناکامی را در فروش دارایی را تجربه کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» Hamis | ساعت ۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۴/۲۲
0
0
پاسخ
أيا دوستان بسيار باهوش در مديريت تاپيكو تأمين اجتماعي حاضرند اعلام كنند كه چرا بيش از ٨ درصد سهام هلدينگ خليج فارس را از جيب سهامداران بيچاره به قيمت ٢٢٠٠ خريدند و الان ٥٠٠ تومن هم نميخرند و اگر ٥٠٠ فروش ميرفت، حاضر به اعلام ضرر چند هزار ميلياردي به سهامداران و احساس مسئوليت ميكردند؟
» اردلان | ساعت ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۴/۲۲
0
0
پاسخ
اصل خبر بالا اشتباهه. در واقع چون تاپیکو در پرداخت اقساط خصوصی سازی، دچار مسایلی شده، سازمان خصوصی سازی قصد فروش وکالتی سهام فارس رو داشته که با مذاکرات و لابی های انجام شده، فرصت چندماهه ای به تاپیکو برای پرداخت داده شده است.
در ضمن Hamis عزیز، 100% افزایش سرمایه و سود نقدی هر سهم فارس هم فراموش نشه. بی دقتی کردی دوست باهوش
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ