کد خبر: ۳۱۵۷۸
۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۵/۲

اتمام مجامع و بررسی بازگشت ۷۰ نماد از جمله بانکها و
بورس پرس خبر می دهد:

اتمام مجامع و بررسی بازگشت ۷۰ نماد از جمله بانکها و "شپلی"/ پیش بینی رونق بازار

با اتمام فصل مجامع و ارایه گزارش های ۳ ماهه، بازگشایی ۷۰ نماد از جمله بانک ها و "شپلی" درحال بررسی سازمان بورس است و کارشناسان به چند دلیل آینده مثبتی را پیش بینی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اتمام فصل داغ مجامع شرکت های دارای سال مالی 29 اسفند 94 در پنچ شنبه گذشته که با تصمیمات و اخبار خوشایند و ناخوشایند همراه بود، زمینه بازگشت شرکت ها به تابلوی معاملات فراهم شده است.

براساس این گزارش، در حالی بازار سهام طی روزهای اخیر و در غیاب بزرگان و شرکت های مطرح با بهبود وضعیت و رشد قیمت ها روبرو شده که حدود 70 شرکت بعد از برگزاری مجمع سالانه و گاه فوق العاده و عادی به طور فوق العاده ، آماده بازگشایی نماد هستند.

در میان این تعداد شرکت ، مجمع سالانه حدود 10 بانک به دلیل آماده نشدن صورت های مالی و اختلاف نظر مابین دستگاه های نظارتی بانک مرکزی و سازمان حسابرسی درباره نحوه تنظیم صورت های مالی و عدم تطبیق رویه های جاری با استانداردهای جهانی گزارشگری (IFRS)، به تنفس کشیده شده و باید دید سازمان بورس در مورد این گروه چه تصمیمی می گیرد.

از سوی دیگر بعد از صدور مجوز افزایش سرمایه 290 درصدی پلی اکریل ایران از تجدید ارزیابی دارایی و همچنین ارایه گزارش عملکرد 3 ماهه ، نماد این شرکت که از نیمه اول فروردین تاکنون بسته مانده ، از قابلیت بازگشایی برخوردار است که این موضوع هم در حال بررسی توسط کارشناسان و مسئولان نهاد ناظر بوده و تکلیف نماد این شرکت طی یکی روز آینده روشن خواهد شد.

با این اوصاف طی روزهای آینده می توان شاهد بازگشت دسته جمعی و گروهی شرکت های بزرگ و کوچک بورسی و از سر گیری روند عادی و همراه با افت و اخیزهای معنا دار قیمت ها و شاخص بود.

به باور برخی کارشناسان با توجه به عواملی چون سال پایانی دولت ، کاهش نرخ سود بانکی و تسهیلات، مناسب بودن قیمت سهام ، مشخص شدن عملکرد سه ماهه شرکت ها و... ، بازار سهام بعد از اتمام مجامع می تواند با رونق نسبی مواجه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ