کد خبر: ۳۱۶۴۸
۱۲:۰ - ۱۳۹۵/۵/۵

پیش بینی یک کارگزار از زمان شروع صعود با ثبات بازار و صنایع برتر

پیش بینی یک کارگزار از زمان شروع صعود با ثبات بازار و صنایع برتر

یک کارگزار بورس با اعلام صنایع برتر و دارای ظرفیت رشد، پیش بینی کرد روند صعودی و با ثبات بازار سرمایه از پاییز شروع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قلی پور مدیرعامل کارگزاری فولاد مبنا ، با شاره به علت محقق نشدن پیش‎بینی‏ ها از روند بازار سرمایه در پسابرجام گفت: در ابتدای پسابرجام پیش‎بینی‏ این بود که با توجه به برداشته شدن تحریم‎های مالی و بانکی ایران، وضعیت صنعت بانکداری در کشور و به‏ خصوص در بورس بهبود یابد اما با توجه به بدعهدی طرف امریکایی این امر هنوز محقق نشده است.

وی به صنایع برتر بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر صنعت نیروگاهی می تواند در صدر صنایع برتر بازار قرار بگیرد زیرا قراردادهای جدیدی با فعالان بین المللی این صنعت منعقد شده که می تواند منجر به اتمام پروژه های نیمه تمام در صنعت شده و روی سودآوری گروه نیروگاهی تاثیر مستقیمی داشته باشد.

این کارگزار به قراردادهای خودروسازان اشاره کرد و گفت: با توجه به عقد قراردادها و ورود سرمایه گذاران بین المللی به برخی خودروسازان، سهام خودرویی ها نیز از این اتفاق متاثر خواهد شد. این در حالی است که بخشی از این قراردادها هنوز نهایی نشده که با نهایی شدن قراردادها به‏ زودی صنعت خودرو در بورس دست‎خوش تغییرات جدی می شود.

قلی پور پیش بینی کرد افت و خیز های فعلی بازار سرمایه تا پاییز ادامه داشته باشد و روند صعودی با ثبات بازار از مهر و آبان آغاز شود.

وی به وضعیت فولاد در بورس کالا اشاره کرد و گفت: نرخ فولاد در دامپینگ چین، با توجه به سفته‏ بازی صورت گرفته ریزش داشت.این افت در پی کاهش قیمت جهانی و از سوی دیگر افزایش قیمت طلای جهانی تقویت شد و در نهایت این سفته‏ بازان بودند که سود مطلوبی را کسب کردند.

وی پیش‏ بینی کرد روند فعلی در صنعت فولاد تا پایان سال میلادی پابرجا باشد.

وی همچنین در خصوص روند آتی بازار سرمایه و حمایت های دولتی از این بازار گفت: در حال حاضر دولت بر روی تامین مالی از بازار سرمایه برای پرداخت بدهی های خود تمرکز دارد.این اقدام را می‏ توان در انتشار اوراق رهنی مسکن، اسناد خزانه اسلامی و سایر ابزارهای مالی دید.از سوی دیگر با توجه به تاکید هیات دولت بر رونق بازارسرمایه ، امید است بازار ثانویه نیز تقویت شده تا گشایشی حاصل شود.

قلی‌پور با اشاره به کنترل نرخ تورم توسط دولت خاطرنشان کرد: کنترل نرخ تورم یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دولت است که با سعی و کوشش فراوان توانسته آن را به مرز تک رقمی برساند که این اقدام رکوردی جدید در اقتصاد کشور محسوب می‎شود و از طرفی منجر می‎شود که نقدینگی از سایر بازارها به بازارسرمایه سوق داده شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ