کد خبر: ۳۱۸۳۷
۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۵/۱۷

آخرین وضعیت بزرگترین شرکت بورسی و دلایل رشد روزهای اخیر سهام
معاون اقتصادی و مالی فولادمبارکه به بورس پرس خبر داد:

آخرین وضعیت بزرگترین شرکت بورسی و دلایل رشد روزهای اخیر سهام

معاون اقتصادی و مالی فولادمبارکه آخرین وضعیت بزرگترین این شرکت بورسی و دلایل رشد روزهای اخیر سهام را اعلام کرد و درباره آخرین وضعیت فروش فولاد هرمزگان به سرمایه گذاران خارجی توضیح داد.

امیرحسین نادری در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره آخرین وضعیت شرکت فولاد مبارکه که با سرمایه اسمی 7.5 هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بازار سهام ایران بشمار می رود و طی روزهای اخیر با توجه سرمایه گذاران و رشد قیمت سهام مواجه شده ، اظهار داشت: علاوه بر بهبود وضعیت فروش محصولات شرکت در ماه های اخیر، قیمت های جهانی نیز نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است.

وی ادامه داد: همچنین وضع تعرفه های جدید واردات فولاد که از پایان سال گذشته اجرایی شد، موجب شده تا اثر این رویداد در سال جاری مشهود شود. علاوه بر این طی سال جاری هزینه های مالی نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده است.

این مقام مسئول از در جریان بودن برنامه جایگزین کردن وام های کم بهره با وام های گذشته خبر داد و به بورس پرس گفت: در حالی از سود هزار و 200 میلیارد تومانی سال گذشته بین 300 تا 400 میلیارد تومان صرف سود تسیهلاتی می شد که یکی از برنامه های فولاد مبارکه اخذ وام های کم بهره است.

نادری با اشاره به استقبال قابل توجه سرمایه گذاران از اوراق مرابحه 100 میلیارد تومانی فولاد مبارکه با نرخ سود 20 درصدی خاطر نشان کرد: علاوه بر انتشار این اوراق ، یکی از برنامه هایی مدنظر هیات مدیره فولاد مبارکه انتشار اوراق سلف موازی به ارزش 600 میلیارد تومان است که در آینده ایی نزدیک مورد پذیره نویسی قرار خواهد گرفت.

وی درباره آخرین وضعیت فروش سهام شرکت 1500 میلیارد تومانی فولاد جنوب هرمزگان به سرمایه گذاران خارجی هم توضیح داد: بعد از ارایه نامه شفاف سازی در اوایل اسفند سال گذشته ، تاکنون رویدادی رخ نداده است. در آن شفاف سازی اعلام شده بود که مذاکراتی با طرف خارجی انجام شده اما به مبایعه ایی امضاء نشده است.

به گفته وی وضعیت تولید و فروش محصولات "هرمز" در ماه های مناسب است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ