کد خبر: ۳۹۱۰۹
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۸/۱۹

ارزیابی مدیرعامل بانک سرمایه از نتیجه انتخابات آمریکا

ارزیابی مدیرعامل بانک سرمایه از نتیجه انتخابات آمریکا

مدیرعامل بانک سرمایه گفت: انتخابات امریکا تاثیر زیادی در اقتصاد ایران نخواهد گذاشت و اگر تغییری رخ دهد به طور حتم کوتاه مدت خواهد بود و نباید برنامه ریزی‌های اقتصادی را بر روی تغییرات این چند روز قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا خانی در نمایشگاه مطبوعات در مورد انتخاب ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا به ایلنا گفت: با توجه به نقش آمریکا در اقتصاد جهانی این جابجایی قدرت بی‌تاثیر نیست و همانطور که شاهد بودیم در ساعات اولیه انتشار خبر، بازار جهانی به آن واکنش نشان داد.

وی ادامه داد: این انتخابات تاثیر زیادی در اقتصاد ایران نخواهد گذاشت و اگر تغییری رخ دهد به طور حتم کوتاه مدت خواهد بود و نباید برنامه ریزی‌های اقتصادی خود را بر روی تغییرات این چند روز قرار دهیم.

وی همچنین درباره مطالبات معوق این بانک به ایرنا گفت: از مجموع مطالبات معوق این بانک که 4 هزار و 805 میلیارد تومان است دو هزار میلیارد تومان وجه التزام است اگر کل بدهی یکباره پرداخت شود دیگر نیازی به پرداخت وجه التزام نیست.

وی تصریح کرد: مطالبات معوق این بانک قابل وصول است در غیر این صورت از طریق نهادهای نظارتی وصول آن پیگیری می شود.

خانی با بیان اینکه این بدهی مربوط به 24 پرونده است گفت: اکنون برای بدهکاران به دلیل نبود نقدینگی نگرانی هایی ایجاد شده که تلاش دارند با تقسیط بدهی یا واگذاری املاک این مبلغ را پرداخت کنند.امسال تلاش داریم هرگونه اشتباه از سوی مدیران قبلی، تخلف شعبه ها و تحریک متقاضیان را جبران کنیم و از بروز هر مورد مشابه جلوگیری کنیم.

وی گفت: مطالبات معوق بانکی شامل مواردی چون مطالبات معوق و مشکوک الوصول اعم از تسهیلات ریالی، ضمانت نامه ها و اعتبارات اسنادی است.

خانی همچنین گفت: بانک سرمایه مستقل و تحت نظر بانک مرکزی عمل می کند و هیچ گونه ارتباطی با عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد.صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده بانک تلقی می شود که جایگاهی در مجمع عمومی بانک دارد پس عملکرد این صندوق ارتباطی به بانک ندارد.  پاسخگوی آنچه در مجموعه بانک سرمایه توسط مدیران قبلی بانک اتفاق افتاده هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ