کد خبر: ۳۹۱۱۶
۰:۰ - ۱۳۹۵/۸/۲۲

اثر کوتاه مدت انتخابات آمریکا بر بورس/ احتمال افزایش قیمت محصولات جهانی
مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان در گفت وگو با بورس پرس:

اثر کوتاه مدت انتخابات آمریکا بر بورس/ احتمال افزایش قیمت محصولات جهانی

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را روی بازار سهام غیرمستقیم ارزیابی کرد و گفت: قیمت پایه محصولات تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

مصطفی امید قائمی مدیرعامل سابق فرابورس در گفت و گو با بورس پرس ، انتخابات آمریکا را بر قیمت پایه محصولات جهانی موثر دانست و افزود: تغییر قیمت پایه محصولات جهانی بر سود شرکت های بورسی تأثیر خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: با روی کار آمدن نامزد حزب جمهوری خواه، قیمت پایه محصولات رو به افزایش است و باید سیاست های آمریکا در خصوص قیمت های جهانی و تبع، اثرات آن روی بازار بررسی شود.

اولین مدیرعامل فرابورس، افزود: به دلیل عدم ارتباط ایران با آمریکا در حوزه های مختلف، بازار سهام به طور غیرمستقیم و تحت تأثیر جو روانی حاصل از انتخابات آمریکا دچار تغییراتی شده است.

امیدقائمی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه انتخابات امریکا با واکنش بسیار دور از انتظار شاخص بورس همراه شد، آیا این روند نزولی در کوتاه یا میان مدت ادامه دارد یا خیر به بورس پرس گفت: چهارشنبه علاوه بر با افت بیش از 1400 واحدی شاخص بورس، شاخص بورس در دیگر کشورها نیز نزولی بود اما در آخر وقت همان روز، بازارهای سهام با تغییر مثبتی همراه شدند. در این میان بیشتر با سردرگمی در قیمت پایه محصولات روبرو هستیم.

وی به سهامداران توصیه کرد، عجولانه تصمیم گیری نکنند و تا ثبات وضعیت بازار صبر داشته باشند و با احتیاط گام بردارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» امیر | ساعت ۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۸/۲۲
2
0
پاسخ
صبر کنم که سرمایه ام بر باد میره
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ