کد خبر: ۴۱۷۹۳
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۹/۲۱

نوبخت ۳ اولویت بودجه ۹۶ را اعلام کرد/ تغییر واحد پول برای اصلاح نظام بانکی

نوبخت ۳ اولویت بودجه ۹۶ را اعلام کرد/ تغییر واحد پول برای اصلاح نظام بانکی

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام ۳ اولویت بودجه ۹۶، تغییر واحد پول را اقدامی برای اصلاح نظام بانکی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پویا، محمد باقر نوبخت سه موضوع محیط زیست، آب وفاضلاب و توسعه حمل ونقل ریلی را سه الویت بودجه سال 96 برشمرد و گفت:دولت در بودجه سال اینده به طور مشخص 10 هزار میلیارد تومان برای این اولویت ها پیش بینی کرده است .

وی افزود: دولت امسال خروج 90 هزار خودروی فرسوده را در دستور کار خود داشت و تاکنون 34 هزار دستگاه را از گردونه فعالیت خارج کرده است اما همچنان مشکل آلودگی هوا آزار دهنده است و لذا دولت برای مقابله با مشکل آلودگی هوا دو طرح مقابله با ریز گردها و برقی کردن خودروها و موتور سیکلت ها را در دستور کار خواهد داشت.

نوبخت از خروج خطوط راه آهن در استانهای همدان ،کرمانشاه،رشت و ارومیه از بن بست و اتصال انها به خطوط داخلی و بین المللی تاپایان امسال خبرداد و گفت:یکی از اولویت های دولت در سال اینده نیز اتصال خطوط حمل ونقل ریلی کشور به خطوط سراسری و بین المللی است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی براینکه بسته شدن بودجه پیش از تصویب نهایی برنامه ششم چگونه امکانپذیر شده ،گفت:آنچه که دولت تحت عنوان برنامه ششم به مجلس تقدیم کرده برپایه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبری است و لذا هرچند این برنامه در مجلس به تصویب نرسیده اما بودجه 96 برپایه همین رویکردها طراحی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد:براساس آنچه که در کمیسیونهای مجلس بر روی برنامه ششم انجام شده،برنامه تقدیمی دولت تغییر چندانی نکرده، اگر در صحن علنی نمایندگان محترم تغییر خاصی در برنامه ششم اعمال کنند می توانند آنرا در بودجه اعمال کنند.

نوبخت نرخ ارز در بودجه سال آینده را 3300 تومان اعلام و گریزی هم به نوسانات نرخ این روزهای ارز در بازار زد و گفت: تحلیل بانک مرکزی این ایت که این نوسانات درماه های پایانی سال همه ساله تکرار شده و افزایش حجم سفرها تسویه حساب تجار با طرفهای خارجی و البته انتقال بخشی از نیاز واردکنندگان به بازار از جمله علل نوسانات هفته های اخیر بازار ارز است.

وی تاکیدکرد: دولت به هیچ عنوان حاضر نیست برای بدست آوردن مقداری ریال اقدامات ارزشمند در تقویت پول ملی و کنترل تورم را مخدوش کند ضمن اینکه دولت نیز خریدار ارز از همین بازار است.قطعا با اقدامات بانک مرکزی نرخ ارز به مدار طبیعی باز خواهد گشت و تلاش خواهدشد با بازگشت ثبات به بازار سیاست یکسان سازی نرخ ارز اجرایی شود.

نوبخت با اشاره به مصوبه دولت برای تغییر واحد پولی از ریال به تومان گفت: این اقدام در چارچوب اصلاح ساختار نظام بانکی است، ضمن اینکه محاسبات روزمره مردم مدتهاست که به ریال نیست .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ