کد خبر: ۴۲۱۰۹
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۴

تحولات اساسی صنعت کارگزاری با تغییر معیارهای رتبه بندی ۱۰۸ شرکت
با ابلاغ دستورالعمل جدید سازمان بورس رخ می دهد:

تحولات اساسی صنعت کارگزاری با تغییر معیارهای رتبه بندی ۱۰۸ شرکت

سازمان بورس بعد از ۶ سال دستورالعمل جدیدی را برای رتبه بندی ۱۰۸ شرکت کارگزاری ابلاغ کرد که طی یک سال آینده منجر به تغییرات اساسی در این صنعت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کارگزاران بورس برای اولین بار زمستان 89 ابلاغ و اجرایی شد که بعد از 6 سال سازمان بورس دستورالعمل جدیدی را ابلاغ کرد که در آینده منجر به تغییرات اساسی در این صنعت خواهد شد.

براساس این گزارش، طبق دستورالعمل اداره نظارت بر کارگزاران بورس سازمان بورس ، علاوه بر تغییر عناوین مجوزهای صادره ، برای هر حوزه فعالیت و مجوزی، حداقل سرمایه تعیین شده و در صورتی که شرکتی خواهان دریافت هر 6 مجوز معاملات اوراق تامین مالی، معاملات کالا، معاملات مشتقه مبتنی بر کالا، مشتقه مبتنی بر اوراق بهادار، مشاور عرضه و مشاور پذیرش باشد، باید دارای سرمایه حداقلی 15 میلیارد تومانی شود.

همچنین در حالی 108 شرکت کارگزاری فعلی ازاول آذر تا یکسال، مهلت تطبیق با دستور العمل جدید را دارند که با توجه به تکفیک سرمایه حداقلی برای هر مجوز فعالیت ، بعد از یکسال فقط مجاز به فعالیت هایی خواهند بود که حداقل سرمایه را تامین کرده باشند.

با این اوصاف و با توجه به وضعیت نامساعد اغلب شرکت های کارگزاری مخصوصا" شرکت های خصوصی در چندسال اخیر و زیانده بودن برخس از آنها ، باید منتظر واکنش کارگزاران نسبت به این دستور العمل جدید بود. 

متن دستور العمل جدید سازمان بورس :

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ