کد خبر: ۴۳۸۰۴
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱

توصیه جالب سیف به مدیران بانک‌ها: با رسانه‌ها مصاحبه کنید

توصیه جالب سیف به مدیران بانک‌ها: با رسانه‌ها مصاحبه کنید

رییس کل بانک مرکزی،مدیران عامل بانک‌ها را به گسترش تعامل موثر و هدفمند با رسانه‌ها جهت جلوگیری از بسیاری شبهات، زیر سوال رفتن نظام بانکی و فرهنگ سازی فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ولی اله سیف در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با اشاره به اهمیت تمرکز بر فعالیت حرفه‌ای در نظم بانکی  و تاکید بر باورهای کارشناسی برای رفع مشکلات بانک‌ها،گفت: وظیفه بانک مرکزی، حمایت از حرفه‌ بانکداری است و در این مسیر یاریگر مدیرانی هستیم که بر رعایت اصول حرفه ای پافشاری می‌کنند. البته بانک‌ها با مشکلات بسیاری روبرو هستند و دولت نیز به آن وقوف دارد، لیکن علیرغم مشکلات، بخش گسترده‌ای از دستاوردهای دولت در این دوره، مرهون تلاش بانک‌هاست.

وی افزود: بانک یک بنگاه اقتصادی است که مسایل آن تنها با مدیریت حرفه‌ای و بهینه منابع و مصارف حل خواهد شد. مدیران بانک‌ها مسئول خروجی بانک خود هستند و باید با اتکاء به حرفه‌ای گرایی و مقابله خردمندانه با توقعات نابجا، فعالیت کنند. باید در نظر داشته باشیم که وظیفه بانک، تامین تکالیف دیگران مغایر با ضوابط بانکی نیست.

سیف نقش بانک مرکزی و بانک‌ها را در دستیابی به اهداف کلان اقتصاد مقاومتی، کلیدی خواند و افزود: بانک مرکزی باید عواملی را که به اقتصاد کشور شوک وارد می‌آورد،‌ شناسایی کرده و با برنامه ریزی منسجم مانع گسترش آنها شود. برای مثال باید رشد نقدینگی را کنترل کرد چرا که موجب تورم و مانع رشد اقتصادی می‌شود و یا اگر نوسانات قیمت ارز بر اقتصاد کشور صدمه وارد می‌کند، این بانک‌ها هستند که با گسترش فعالیت‌های ارزی خود می‌توانند ثبات را به این بازار بازگردانند.

وی،مدیران عامل بانک‌ها را به گسترش تعامل موثر و هدفمند با رسانه‌ها فراخواند و تاکید کرد: حضور مدیران و اعضای هیئت مدیره بانک ها در صحنه رسانه‌ها و گفت وگو با افکار عمومی، نه تنها جلوی شکل‌گیری بسیاری از شبهات و زیر سوال رفتن نظام بانکی را می‌گیرد، بلکه از جنبه ایجابی و فرهنگ سازی نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ