کد خبر: ۴۴۱۲۹
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲

امضا 7 قرارداد از 19 تفاهمنامه/ زمان عرضه خودروهای مشترک ایران خودرو و سایپا
رئیس ایدرو در نشست با هیات اقتصادی فرانسه خبر داد:

امضا 7 قرارداد از 19 تفاهمنامه/ زمان عرضه خودروهای مشترک ایران خودرو و سایپا

رئیس ایدرو با اعلام امضا 7 قرارداد از 19 تفاهم نامه ایران با فرانسه ،گفت: تولیدات مشترک ایران‌خودرو -پژو اسفند و تولیدات رنو سایپا اوایل سال 96 عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، منصور معظمی درحاشیه نشست مشترک سازمان گسترش با هیات فرانسوی گفت: در این هیات نمایندگان شرکت‌های بزرگ، صاحبان صنایع و مدیران بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و صنعتی حضور دارند که شامل بخش زیادی ازنیازهای ایران در زمینه‌های صنعتی می‌شود.

وی حضور وزیر امور خارجه فرانسه به جای یکی از وزرای اقتصادی این کشور در ایران به همراه یک هیات اقتصادی را حاوی پیام‌هایی دانست و اظهار داشت: پیامی که حضور این وزیر در ایران دارد و خود نیز آن را اظهار کرده این است که فرانسه به اجرای برجام پایبند است و آن را به صورت جدی دنبال می‌کند.

7 قرارداد از 19 تفاهم‌نامه + دو تقاهم نامه جدید

این مقام مسئول با اشاره به سابقه روابط اقتصادی ایران و فرانسه بعد از امضای برجام عنوان کرد: تاکنون از 19 تفاهم‌نامه‌ای که با طرف فرانسوی از زمان حصول برجام امضا شده، 7 تفاهم‌نامه به قرارداد منجر شده و امیدواریم که تا پایان سال نیز دو تفاهم‌نامه دیگر را به قرارداد تبدیل کنیم.

معظمی حوزه‌هایی مدنظر مذاکره ایدرو با طرف فرانسوی را شامل انرژی، نفت و گاز، خودرو، راه‌آهن  و واگن شهری و بالگرد عنوان کرد و گفت: امروز در این حوزه‌ها مقداری بیشتر از مذاکره پیش رفتیم و با برخی از آنها به موافقتنامه‌های خوبی رسیدیم .امیدواریم با تسهیلی که به خاطر امضای برجام در این رفت و آمدها ایجاد شده، این همکاری‌ها گسترش یابد و به قراردادهای خوبی برسد.

به گفته وی ایدرو ماهیتا سازمانی برای گسترش و نوسازی صنایع است، نه یک مجموعه واردکننده و رسالت آن نیز تقویت توان تولید داخلی با سرمایه‌گذاری خارجی، همکاری‌های مشترک و تولیدات مشترک است.

رئیس سازمان گسترش یکی از محورهای اساسی قراردادهای خارجی را صادرات عنوان و تصریح کرد:تاکنون هیچ قرارداد خارجی با هیچ کشوری بسته نشده که در آن موضوع تولید در خاک ایران و صادرات با همان برند به کشورهای منطقه دیده نشده باشد، به گونه‌ای که ما از شرکت رنو و پژو هم خواسته‌ایم تا تولیدی که در خاک ایران انجام می‌دهند را با برند خود به بازارهای اطراف صادر کنند.

عرضه تولیدات رنو و پژو  از اسفندماه

معظمی با اشاره به عقد قراردادهایی با شرکت‌های خودروساز فرانسوی، گفت: با دو شرکت فرانسوی قراردادی منعقد شده و قرار است تولیدات مشترک با ایران‌خودرو اسفند امسال وارد بازار شود. همچنین تولیدات مشترک رنو با سایپا هم اوایل سال آینده روانه بازار می‌شود.

وی درباره قرارداد با رنو اضافه کرد: ایدرو تفاهمنامه‌ای با رنو امضا کرده که ماه آینده نهایی و به قرارداد تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ