کد خبر: ۴۴۲۵۷
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷

تعجب سهامداران از عرضه اولیه یک شرکت فناوری در بورس نیویورک

تعجب سهامداران از عرضه اولیه یک شرکت فناوری در بورس نیویورک

بزرگترین عرضه اولیه یک شرکت فناوری که پر بازده نبوده، در بورس نیویورک رقم خورد و موجب تعجب و شگفتی سهامداران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، بزرگترین عرضه اولیه یک شرکت فناوری در بازار آمریکا در سال 2017 با ورود اسنپ در بورس نیویورک رقم خورد.

اسنپ‌ چت یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر مخصوص موبایل از شرکت اسنپ‌، توسط ایوان اشپیگل و بابی مورفی از دانشجویان دانشگاه استنفورد توسعه داده شده است.

با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه و آنها را به فهرستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً "Snaps" نامیده می‌شوند.

کاربران می‌توانند یک محدوده زمانی را مشخص کنند که فقط در طی آن، دریافت کنندگان می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند. پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می‌شوند. از نوامبر ۲۰۱۳ این محدوده زمانی می‌تواند بین ۱ تا ۱۰ ثانیه انتخاب شود.

اسنپ، شرکتی پر بازده نبوده و تصمیم بورس نیویورک برای عرضه این سهم موجب تعجب و شگفتی سهامداران شده است.

این شرکت 5 ساله که ارزشی برابر با 20 تا 25 میلیارد دلار دارد به نظر می رسد با این عرضه اولیه حدود 3 میلیارد دلار تأمین مالی را از بورس نیویورک کسب کند.

بر این اساس، اسنپ دارای 158 میلیون کاربر در سه ماه منتهی به 31 دسامبر بوده که نسبت به سال گذشته افزایش 84 درصدی داشته است. در این بین، میزان فروش این شرکت از 58.7 میلیون دلار در سال 2015 به 404.5 میلیون در سال 2016 رسیده است.

در ماه گذشته، اسنپ اعلام کرد تصمیم دارد دفتری در لندن افتتاح کند و تمامی فروش خارج از آمریکا را به دفتر لندن منتقل کند.

شرکت اسنپ دارای 75 کارمند است و حدود 10 میلیون کاربر روزانه دارد.

 انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ