کد خبر: ۴۴۲۸۲
۱۲:۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸

پذیره نویسی ۳ هزار میلیارد تومانی دو اوراق دولتی با سود ۲۰ درصدی شروع شد
از امروز در فرابورس :

پذیره نویسی ۳ هزار میلیارد تومانی دو اوراق دولتی با سود ۲۰ درصدی شروع شد

پذیره نویسی دو و یک هزار میلیارد تومان اوراق اجاره و مرابحه دو وزارتخانه اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نرخ سود ۲۰ درصدی از امروز در فرابورس شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار ابزارهای نوین فرابورس در ادامه میزبانی انواع اوراق ، از امروز شاهد پذیره نویسی دو و یک هزار میلیارد تومان اوراق اجاره و مرابحه است که توسط دو وزارتخانه اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نرخ سود 20 درصدی عرضه می شود.

براساس این گزارش، هدف از انتشار دو هزارمیلیارد تومان اوراق اجاره از سوی وزارت اقتصاد، خرید عرصه ملک مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر(منظریه) و اجاره آن به دولت برای تامین منابع مالی بازپرداخت بدهی وزارت آموزش و پرورش است .

متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این اوراق 2 هزار ورقه ایی ، کنسرسیومی متشکل از شرکت های تأمین سرمایه تأمین سرمایه آرمان (پیشگام کنسرسیوم)، لوتوس پارسیان، بانک ملت، نوین، سپهر، امید و کاردان هستند و کارگزاری بانک ملی هم عامل فروش.

همچنین اوراق مرابحه هزار میلیارد تومانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای خرید نقدی دارو توسط نهاد واسط و فروش اقساطی آن جهت تأمین وجوه جهت
تسویه بدهی های بیمه سلامت منتشر می شود و شرکت تامین سرمایه های ملت، لوتوس پارسیان، نوین، امید و کاردان ، متعد آن هستند و کارگزاری بانک ملت هم عامل فروش.

قیمت هر دو نوع اوراق فوق 100 هزار تومان ، با سررسید 48 ماهه و بدون محدودیت سقف خرید برای اشخاص حقیقی و حقوقی است که از امروز شروع شده اما زمان اتمام پذیره نویسی اوراق اجاره وزارت اقتصاد تا چهارشنبه جاری 20 بهمن و زمان اوراق مرابحه تا یکشنبه آینده 24 بهمن تعیین شده است.

در این دو اوراق ، سازمان برنامه و بودجه ، متعهد تأمین و تخصیص اعتبار و خزانه داری هم متعهد تسویه و پرداخت اصل و سود اوراق معرفی شده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ