کد خبر: ۴۴۵۵۹
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰

پیش بینی نماینده مجلس درباره نتیجه استیضاح وزیر راه

پیش بینی نماینده مجلس درباره نتیجه استیضاح وزیر راه

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعید به نظر می‌رسد نمایندگان فردا به استیضاح وزیر راه رای موافق دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن حسینی‌ با بیان اینکه استیضاح وزرا حق نمایندگان مجلس است و مسئولان در قبال عملکرد خود باید به مجلس پاسخگو باشند،به ایلنا گفت: هرچند قانون اجازه استیضاح را به نمایندگان داده اند اما با توجه به اینکه به پایان عمر دولت نزدیک هستیم استیضاح وزیر راه و شهرسازی مصلحت نیست.

وی با تاکید براینکه بعید می‌دانم نمایندگان مجلس روز آینده به استیضاح آخوندی رای موافق بدهند گفت: در حالی که تا شروع سفرهای نوروزی یک ماه باقی مانده و وزارت راه و شهرسازی به صورت مستقیم مدیریت انجام سفرهای نوروزی را برعهده دارد استیضاح به صلاح نیست.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به دلیل کاهش درآمدهای دولت ناشی از کاهش قیمت جهانی نفت عملکرد تمام وزارتخانه‌ها تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و وزارت راه و شهرسازی که عمرانی‌ترین نهاد کشور است بودجه قابل توجهی برای انجام پروژه‌های عمرانی در اختیار نداشته است.

حسینی با بیان اینکه دولت نتوانست اعتبارات تصویب شده را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد گفت: با وجود تمام این مشکلات اقدامات این وزارت در چهار سال گذشته قابل توجه بوده و آخوندی کارنامه مثبتی در حوزه زیرساخت‌ها دارد.

وی تاکید کرد: با اینکه عملکرد این وزارتخانه در طول چهار سال گذشته کمتر دیده شده اما قابل دفاع است، امیدواریم آخوندی برای نقاط ضعف این وزارتخانه هم پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به ادغام نادرست دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در دولت قبل گفت: معتقدم مهم‌ترین مشکل وزارت راه و شهرسازی ادغام این دو وزارتخانه است.

حسینی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در واقع باید دو وزارتخانه عریض و طویل را با مسئولیت‌های متعدد مدیریت کند گفت: با تفکیک این دو وزارتخانه بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.معتقدم مهم‌ترین مطالبه نمایندگان مجلس روزآینده در صحن علنی مجلس از وزیر راه و شهرسازی درباره حوزه مسکن است.

وی افزود: به واسطه رکود مسکن بخشی از اقتصاد هم در رکود به سر می‌برد که هرچه زودتر باید دولت برای رونق این حوزه اقدام کند.

حسینی با بیان اینکه در چهار سال گذشته اقدامات موثری در حوزه راه و ترابری انجام شده،گفت: این اقدامات در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و در بنادر کشور نباید نیمه‌تمام بماند و وزیر راه و شهرسازی در این حوزه‌ها باید اقدامات خود را ادامه دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ