کد خبر: ۴۴۷۷۲
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۷

آثار و ویژگی های افتتاح واحد جدید پالایشگاه بندرعباس اعلام شد
توسط مدیرعامل شرکت:

آثار و ویژگی های افتتاح واحد جدید پالایشگاه بندرعباس اعلام شد

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس گفت: با راه اندازی واحد تصفیه نفتا، ظرفیت تولید بنزین 25 هزار بشکه در روز است که موجب افزایش ظرفیت تا سقف 12 میلیون لیتر در روز می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم نامور درباره آثار و ویژگی های افتتاح واحد جدید پالایشگاه بندرعباس گفت: واحد تصفیه نفتا به عنوان تامین کننده خوراک بخش بنزین سازی و برای حذف ترکیبات آلی نیتروژن دار، گوگرد دار، اکسیژن دار، اشباع هیدروکربورهای غیر اشباع ( اولفینی) و حذف سموم اضافی مانند آرسنیک و سرب تعبیه شده است.

وی ادامه داد: واحد بنزین سازی طرح افزایش ظرفیت را می توان به 4 بخش تصفیه نفتا ، اکتان افزا ، احیاء کاتالیست و تثبیت کننده تقسیم کرد که در مرحله نخست بخش تصفیه نفتا(NHT) به بهره برداری رسید و دیگر بخش های این واحد در مرحله راه اندازی قرار دارد.

این مقام مسئول، طرح افزایش تولید بنزین را از طرح های مهم و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در سیاست های کلان کشور دانست و گفت: به منظور تحقق این رویکرد و رفع نیاز کشور، جلوگیری از خام فروشی و توسعه ظرفیت پالایشی ، حفظ منافع ملی و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده با همت کارکنان متعهد و انجام برنامه ریزی در مرحله نخست واحد تصفیه نفتا راه اندازی شد.

نامور افزود: ظرفیت واحد جدید بنزین سازی 25 هزار بشکه در روز است که موجب تولید روزانه سه میلیون لیتر بنزین با کیفیت مطابق با استانداردهای یورو 4 و در نتیجه افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تا سقف 12 میلیون لیتر در روز می شود. بخش های اکتان افزا ، احیای کاتالیست و تثبیت کننده واحد بنزین سازی نیز در مراحل پایانی قرار دارند.

وی یکی از مهمترین ویژگی های پروژه را افزایش ظرفیت و تفاوت آن با دیگر پروژه ها را اجرای کار و راه اندازی واحدهای جدید عملیاتی ، توسط خود کارکنان پالایشگاه بندرعباس معرفی کرد و افزود: در بسیاری از پروژه ها، پیمانکار پس از پایان کار و راه اندازی واحدها از سوی یک گروه راه انداز، کار را به شکل کامل در اختیار بهره بردار قرار می دهد اما در این طرح خود کارکنان پالایشگاه در حال آماده سازی و راه اندازی طرح افزایش ظرفیت هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ