کد خبر: ۴۴۷۹۱
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۸

خود تعریفی و پیش بینی مثبت مدیر زیرمجموعه سایپا از اثرات قرارداد سیتروئن

خود تعریفی و پیش بینی مثبت مدیر زیرمجموعه سایپا از اثرات قرارداد سیتروئن

مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا با اعلام انتقال قطعه سازان به مجاورت سایپا کاشان گفت: با قرارداد سایپا و سیتروئن، صنعت قطعه سازی ایران در چند سال آینده چهره جدیدی به خود خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی به رغم وعده و عیدهای امروز و فردا مدیران و مسئولان، هنوز قرارداد ساپیا با پژو سیتروئن و انتقال 50 درصد سهام سایپا کاشان نهایی نشده که مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا با خود تعریفی و پیش بینی مثبت ، اثرات این رویداد غیر قطعی را اعلام کرد .

براساس این گزارش، بنابر اعلام سایپا نیوز، معصوم نجفیان با اشاره به توجه جدی سایپا به موضوع قطعه سازی خودرو در برنامه همکاری سایپا و سیتروئن اظهار کرد: براساس سیاست های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایپا، در کلیه توافقات خارجی مربوط به صنعت خودرو، نقش قطعه سازان پررنگ دیده شده و بر همین اساس نیز سیتروئن فرانسه موظف به سرمایه گذاری و انتقال فناوری در صنعت قطعه سازی ایران است.

وی با بیان این مطلب که فرانسوی ها در رشد قطعه سازی در برخی از کشورهای منطقه نقش اساسی ایفا کرده اند افزود: صنعت قطعه سازی در برخی از کشورهای همسایه ایران، با کمک فرانسوی ها مبدل به یک صنعت جهانی شده و ما نیز قصد داریم بر اساس همین الگو، قطعه سازی ایران را مبدل به یک بازیگر فعال و مهم در دنیا تبدیل کنیم.

این مقام مسئول به برنامه داخلی سازی محصولات سیتروئن در ایران اشاره کرد و گفت: در مرحله اول تولید محصولات سیتروئن در ایران، حداقل بین 30 الی 40 درصد قطعات در داخل ایران تولید خواهد شد و در فازهای بعدی این میزان به حدود 70 درصد خواهد رسید. تولید قطعات محصولات سیتروئن در ایران موجب خواهد شد علاوه بر حضور در بازارهای خودرو جهانی، قطعه سازان نیز بتوانند در زمینه صادرات محصولات خود امیدوار باشند.

به گفته نجفیان صنعت قطعه سازی ایران شایسته جایگاهی بسیار بالاتر از موقعیت فعلی است که باید از ظرفیت های آن برای رونق تولید در کشور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طرف خارجی نیز تمایل جدی برای حضور در صنعت قطعه سازی ایران دارد، تصریح کرد:کلیه تولیدکنندگان زنجیره تامین سایپا توسط طرف فرانسوی شناسایی شده و مورد مطالعه قرار گرفته اند و مقرر شده کمپانی سیتروئن برنامه خود برای فرایند تولید قطعات در ایران از طریق این شرکت ها را طراحی و اعلام کند.

وی شرکت سایپاکاشان و منطقه مرکزی ایران را دارای موقعیت راهبردی در زمینه تولید قطعات خودرو معرفی کرد و گفت: از زمان تاسیس سایپاکاشان برنامه انتقال قطعه سازان به موقعیت مجاور این کارخانه مطرح بوده و در این خصوص مطالعات و اقدامات زیادی نیز صورت گرفت . این امر با ورود سیتروئن به چرخه تولید در سایپاکاشان عملیاتی خواهد شد.

نجفیان ادامه داد: تولید قطعات دارای فناوری های پیشرفته ( هایتک) همواره جزو سیاست های کلان سایپا در زنجیره تامین بوده که در این مسیر علاوه برظرفیت ها و توانمندی های داخلی، از طریق انتقال فناوری های نوین خارجی به ایران حاصل خواهد شد.

وی گفت: چهره صنعت قطعه سازی کشور از طریق قرارداد میان سایپا و سیتروئن تغییر خواهد کرد و مبدل به صنعتی پویا و صادرات محور خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ