کد خبر: ۴۴۸۳۳
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۹

تولید فولاد ۱۸.۵ میلیون تنی می شود و برای اولین بار رکورد می شکند
معاون وزیر صنعت:

تولید فولاد ۱۸.۵ میلیون تنی می شود و برای اولین بار رکورد می شکند

معاون وزیر صنعت پیش بینی کرد با تولید 18.5 میلیون تن فولاد خام تا پایان سال جاری ، برای نخستین بار رکورد شکنی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سرقینی به ایرنا گفت: میزان صادرات فولاد کشور در دوره 10 ماهه امسال به رقم 4 میلیون و 500 هزار تن رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد 46 درصدی داشت.

وی افزود: انتظار می رود تا پایان امسال میزان صادرات فولاد ایران به رقم پنج میلیون و 500 هزار تن برسد که رقم بی سابقه ای است و پارسال نیز صدور بیش از چهار میلیون تن فولاد در واقع رکورد شکنی در این بخش بود.

این مقام مسئول مشکل کمبود ورق گرم با قطر کمتر از سه میلیمتر را با اصلاح تعرفه واردات قابل حل دانست و گفت: اکنون تعرفه 20 درصد عمل می شود اما پیشنهاد این وزارتخانه کاهش 50 درصدی این رقم است که به 10 درصد برسد.

به گفته سرقینی، این پیشنهاد به دولت ارایه شده، اما تاکنون به تصویب نرسیده و تحقق آن می تواند رضایت تولیدکنندگان را فراهم کند.

وی پیرامون موضوع دامپینگ (فروش تولیدات کمتر از قیمت تمام شده) اظهار داشت: تولیدکنندگان فولادی کشور از مجموع صادرات 10 ماهه امسال یک میلیون تن آن را به بازارهای اروپا صادر کردند و این امر موجب شد تا رقیبان مساله دامپینگ را مطرح کنند.

سرقینی گفت: موضوع دامپینگ در دهه 70 تا 80 هم مطرح شد و بی نتیجه بود، در این دوره نیز ایران دامپینگ نکرده و رشد صادرات نشانه توانمندی فولادسازان ایرانی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ