کد خبر: ۴۴۸۵۱
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۹

جابجایی 20 درصد سهام 7 پالایشگاه با دو پالایشگاه دولتی نهایی شد
مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

جابجایی 20 درصد سهام 7 پالایشگاه با دو پالایشگاه دولتی نهایی شد

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: جابجایی 20 درصد سهام 7 پالایشگاه با دو پالایشگاه دولتی نهایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سبحانی در مورد تغییرات سبد سهام عدالت به ایلنا گفت: با توجه به مصوبه هیات وزیران، تغییراتی در سقف سبد سهام عدالت‌ ۷ پالایشگاه لحاظ شد و طی آن سهام پالایشگاه‌های کرمانشاه، بندرعباس، تبریز، اصفهان،تهران، شیراز و لاوان کاسته شد و به ازای آن دو پالایشگاه امام خمینی‌ و پالایشگاه آبادان افزایش سهام داشتند.

وی در پاسخ به سوال آیا سودهایی که قبلا این 7 پالایشگاه به حساب سهام عدالت واریز کرده‌اند و سازمان خصوصی سازی‌ آنها را به حساب خزانه واریز کرده با این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود و سودها برخواهد گشت؟ گفت: این گونه نخواهد شد و تغییری در این بخش ایجاد نمی‌شود و سودها پا بر جا و به قوت باقی است.

سبحانی تصریح کرد: ارزش ریالی این 7 پالایشگاهی که سهام عدالت آنها تغییر کرد در مقایسه با افزایش سهام دو پالایشگاه دیگر چندان زیاد نبود.

وی بیان کرد: پالایشگاه امام خمینی شازند اراک ۳۶ درصد و پالایشگاه آبادان ۹ درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشته‌اند و سهم پالایشگاه شازند نسبت به دوره قبل از ۳۰ به ۶۶ درصد و سهم پالایشگاه آبادان نیز از ۴۰ به  ۴۹ درصد رسیده است.

در جریان جلسه 27 بهمن‌ماه هیأت وزیران و به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد ماده 34 قانون اصل 44 تصویب شد 20 درصد سهام 7 پالایشگاه اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس از فهرست‌ شرکت‌های واگذار شده به سهام عدالت خارج شود تا به عنوان سهم 20 درصدی دولت از ارزش فعالیت‌های پالایش نفتی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ارائه شود.

همچنین 10 درصد سهام پالایشگاه نفت تهران بابت سهام ترجیحی، کشف قیمت و تدریجی در بورس منظور و درصد درج شده در ردیف 14 جدول بند 1 مصوبه شماره 128 ستاد مرکزی سهام عدالت به این میزان اصلاح شود.

در دوره اختصاص سهام این شرکت‌ها به طرح توسعه سهام عدالت، سود مورد تقسیم مربوط به طرح توزیع سهام عدالت اعم از وصول شده و وصول نشده، به طرح توزیع سهام عدالت تعلق داشته و بابت اقساط مشمولین این طرح محاسبه می‌شود.

همچنین 36 درصد سهام پالایشگاه امام خمینی و 9 درصد سهام پالایشگاه آبادان بابت سهام جایگزین بند 1 این تصویب‌نامه به طرحت توزیع سهام عدالت اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ