کد خبر: ۴۴۸۸۴
۱۳:۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰

پاسخ تند معاون وزیر به مواضع مدیرعامل شرکت بورسی درباره خوارک مایع

پاسخ تند معاون وزیر به مواضع مدیرعامل شرکت بورسی درباره خوارک مایع

مدیرعامل پتروشیمی جم خواهان اجرای تخفیف 10 تا 30 نرخ خوارک مایع شد اما معاون وزیر صنعت گفت: نرخ خوراک بسیار پایین، تنها باعث پولدار شدن عده‌ای شد.در کجای دنیا شرکتی با رانت و با منافع مفت توانسته به ارزش افزوده بالا برسد؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،در جریان کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام ، حسین میر افضلی مدیرعامل شرکت بورسی پتروشیمی جم گفت: طبق مصوبه مجلس  به سرمایه‌گذاران خارجی که اقدام به سرمایه گذاری در کشور می‌کنند تخفیف‌هایی مانند ۱۰ تا ۳۰ درصدی در خوراک مایع تعلق می گیرد اما این قانون اجرا نمی‌شود.

وی افزود: طبق بخش‌نامه‌های ارسالی به شرکتهای پتروشیمی، تخفیف ها محدود به یکی دو درصد است. درحالی که باید تخفیف های ۳۰ درصدی خوراک مایع و 5 ساله برای شرکت‌های تازه تاسیس اعمال شود تا سرمایه‌گذار خارجی ترغیب شود.

حسین ابوئی مهریزی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت هم در واکنش به این موارد گفت: زمانی که نرخ خوراک ۲.۸ درصد بود چه میزان از منافع اقتصادی پتروشیمی‌ها بین مردم توزیع می‌شد؟

وی ادامه داد: نفت و گاز مال مردم است و جزو بیت‌المال محسوب می‌شود. در گذشته نرخ خوراک بسیار پایین، تنها باعث پولدار شدن عده‌ای شد. در کجای دنیا شرکتی با رانت و با منافع مفت توانسته به ارزش افزوده بالا برسد؟

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
2
0
پاسخ
پس چرا نفت را با تخفیف ده دلاری میدین به خارجی ها؟منافع این تخفیف ها به کجا میرسد؟
» منتظری | ساعت ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
پاسخ
سلام
مدتی هست که "شبریز" به خاطر پنهان سازی سود در گزارش هاش با حسابرس و سازمان بورس به مشکل برخورده و بسته هست و سرمایه سهامداران بلوکه شده، امشب گزارش 9 ماهه روی کدال اومد که در اون یک توضیح بسیار جالب داده شده، در این گزارش شبریز به خاطر یک نامه شرکت نفت در تاریخ "26 خرداد 1386" حدود نیمی از سود شرکت رو به عنوان "ذخیره مزایای بازنشستگان پیش از موعد و عادی شرکت" کم کرده که این رقم بیش از هزار میلیارد ریاله! احتمالا برای کل بازنشستگان کل تاریخ این شرکت اونم در صورتی که این شرکت تا هزار سال دیگه وجود داشته باشه! واقعا جای شگفتی داره که مدیران شرکت برای پنهان سازی سود و پایین کشیدن قیمت سهام به یک نامه متعلق به 10 سال پیش متوصل میشن! خواهش میکنم این موضوع رو پیگیری کنید، هر چه فریاد میزنیم صدای سهامداران خرد به جایی نمیرسه، خواهش میکنم شما صدای سهامداران باشید و به دادمون برسید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ