کد خبر: ۴۴۹۶۸
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴

بانک تجارت ۴۹.۸ درصد
بورس پرس خبر می دهد:

بانک تجارت ۴۹.۸ درصد "ونیکی" را فروخت/ نام خریدار بلوک مهم

بانک تجارت قادر به فروش ۴۹.۸ درصد قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری بورس ایران یعنی سرمایه گذاری ملی شد تا رویدادی مهم رقم خورده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی ، امروز بانک تجارت اقدام به عرضه 49.8 درصد سهام قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری بورس ایران یعنی سرمایه گذاری ملی ایران کرد.

این بلوک شامل بیش از 3 میلیارد و 486 میلیون سهم "ونیکی" بود که به همان قیمت پایه هر سهم 4253 ریال معامله شد.

براساس این گزارش ، در حالی طی روزهای گذشته شنیده هایی مبنی بر حضور سرمایه گذاری غدیر، کروز ، شستا ، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و ... در این معامله مطرح شده بود که از قرار معلوم این بلوک مهم مدیریتی و موثر در آینده شرکت هایی جون ایران خودرو و سایپا و ....، بوسیله کارگزاری سی ولکس کالا و برای شرکتی به نام توسعه معادن جنوب خریداری شده است.

توسعه معادن جنوب شرکتی با مسئولیت محدود و با مالکیت فردی به نام محمد علی محمدی است که مالکیت 3.3 درصدی بانک تجارت را در اختیار دارد و مالک شرکت هایی چون معادن بافق با 76 درصد، باما با 13 درصد ، آلومینیوم المهدی با 72 درصد، فاریاب با 38 درصد ، نیروگاه 1000 مگاواتی فارس و .... است .

با این رویداد مهم ، بانک تجارت از مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران خداحافظی خواهد کرد تا گروه جدید ، عهده دار آن شود.

در این میان عسکری مارانی مدیرعامل این شرکت ماه پیش به بورس گفته بود با توجه به در پیش رو بودن برگزاری مجمع سالانه که حداکثر در دهه دوم یا سوم اسفند برگزار خواهد شد، از مدیرعاملی "ونیکی" رسما" کناره گیری می کنم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ