کد خبر: ۴۵۰۵۴
۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷

علت رشد حق تقدم
معاون مالی اقتصادی سایپا توضیح داد:

علت رشد حق تقدم"خپارس" از 1 به 60 ریال/ افزایش سود سایپا/یک خبر از "خکاشا"

معاون مالی اقتصادی سایپا با پیش بینی افزایش سودآوری سال 96 درباره قیمت یک و 60 ریالی سهام حق تقدم پارس خودرو توضیح داد و از انجام دو پیش شرط در واگذاری سهام سایپا کاشان به سیتروئن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیروس شجاعی برجویی با بیان اینکه سایپا بعنوان یک شرکت بورسی، همیشه منافع سهامداران خرد را لحاظ می کند ، به اصلاح ساختار مالی، افزایش تولید و افزایش سود اشاره کرد و به سایپا نیوز گفت : پیش بینی می کنیم سال 96 سال افزایش سودآوری برای صنعت خودرو علی الخصوص گروه سایپا باشد.

وی ادامه داد: ملاحظات لازم در جهت تقویت بازار سهام و جلوگیری از انتقال منابع بازار سهام به اوراق لحاظ خواهد شد. این درحالی است که انتشار اوراق شرکت های بورسی آسیب زا نبوده و به بورس کمک می کند.

این مقام مسئول درباره افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو و سهام حق تقدم گفت: سعی شده افزایش سرمایه از طریق پوشش مطالبات این شرکت با شرکت سایپا صورت گیرد و منابع نقد در خدمت تولید باشد. در همین راستا انتشار اوراق جدید نیز آماده شده بود. اما با توجه به عدم موافقت بورس با افزایش سرمایه از محل پوشش مطالبات نسبت به خرید حق تقدم در قیمت 60 ریال اقدام شد.   

شجاعی برجویی ضمن تاکید بر اینکه مدیریت ارشد گروه سایپا همیشه منافع ملی و منافع سهامداران را لحاظ می کند گفت: سهام حق تقدم شرکت پارس خودرو به مبلغ 1 ریال عرضه شده بود، ولی بنا به دستور مدیر عامل گروه، به قیمت 60 ریال در جهت حمایت از سهامداران خرد و با توجه به  ارزندگی سهام پارس خودرو خرید انجام شد که این موضوع حائز اهمیت است. 

وی در خصوص آخرین وضعیت انتقال سهام شرکت سایپا کاشان به سیتروئن اظهار داشت: دو پیش شرط لازم خروج سایپا کاشان از فرابورس و تبدیل شدن از سهامی عام به خاص انجام و قطعی شده و در حال حاضر در مرحله ثبت و طی مراحل نهایی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ