کد خبر: ۴۶۲۵۷
۱۰:۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳

سود سالانه هر نفر در سهام عدالت اعلام شد/ دو نان سنگک در ماه!!!
توسط رئیس سازمان خصوصی سازی و پورابراهیمی:

سود سالانه هر نفر در سهام عدالت اعلام شد/ دو نان سنگک در ماه!!!

رئیس سازمان خصوصی سازی میانگین سود سهم هر مشمول سهام عدالت را 90 هزارتومان اعلام کرد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: میانگین سود سالانه هر نفر 36 هزار تومان و به اندازه دو نان سنگک در ماه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پوری حسینی که به همراه محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما حضور داشت، تعداد مشمولان قطعی سهام عدالت را 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر و فوت حدود 2 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: تا امروز 22 میلیون نفر وارد سامانه شدند و وضعیت خود و سود تعلق گرفته را مشاهده کردند که رکورد جهانی به حساب می آید.

وی ادامه داد : به مشمولان سهام عدالت بعد از 10 سال اعلام شد چه مقدار سود به آنها تعلق گرفته که برای افراد مختلف متفاوت است. برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این رقم 1 میلیون تومان و برای دیگر افراد 530 هزار تومان است. در این میان 60 شرکت سرمایه پذیر داریم که از یک درصد تا 90 درصد به سبد سهام عدالت اختصاص یافته و نکته مهم اینکه در حال حاضر سهم هیچ شرکتی متعلق به هیچ یک از مشمولان نیست.

این مقام مسئول گفت: سود سهام عدالت تا 10 سال به حساب خزانه واریز می شد اما از این پس این سود به حساب مشمولان واریز خواهد شد.  کمترین سود در طول 3 سال گذشته 4 هزار میلیارد و بیشترین سود 7 هزار میلیارد بوده که بین 49 میلیون نفر تقسیم می شود. برهمین اساس، میانگین سود هر نفر حدود 90 هزار تومان است

به گفته پوری حسینی تا امروز هیچ برگه سهمی بین مشمولان توزیع نشده و اجازه خرید و فروش تا زمان تعیین شرکت های واسط داده نشده است.

مردم از سهام عدالت خیری ندیده اند / سودی معادل دو نان سنگگ

پور ابراهیمی نیز گفت: در 10 سال گذشته جز سود اندک، مردم از این سهام عدالت هیچ خیری ندیدند. دو میلیون نفر از صاحبان سهام عدالت فوت شده اند. سود یک میلیونی آنها چه می شود. پایان سال 95 پایان وعده 10 ساله دولت است و دولت در سال 96 باید سود توزیع کند.

وی افزود: 3.6 هزار میلیارد تومان عایدی سهام عدالت است که 50 درصد آن برای مردم و نیم دیگر برای دولت است.با تقسیم سود سال و ماه، بطور میانگین در سال 36 هزار تومان و ماهیانه 3 هزار تومان و به اندازه دو نان سنگک به سهامداران بیشتر نمی رسد.

به گفته وی اول همین اسفند ماه دولت شرکت های سود ده را از جزء 60 شرکت سهام عدالت خارج و شرکت های دیگری را جایگزین کرد که مطالبات مردم باید در قالب طرح یا لایحه باید ارائه شود. برخی وزرا باید پاسخگوی این اتفاقات توزیع سهام عدالت باشند که چرا بدون اجازه سهام دار 7 شرکت پالایشگاهی از فهرست شرکت های سودده خارج می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه موتور محرک اقتصاد در دنیا تجمیع منابع است، ادامه داد : سود حاصله به کدام حساب واریز می شود؟ اگر دولت جوانب را پیش بینی نکند نمی تواند جوابگوی مردم باشد.
 
پورابراهیمی گفت: ساختار توزیع سهام عدالت اشتباه است عملا سودی دست مردم نمی رسد. باید مردم آزاد سازی و توزیع سهام عدالت را ببینند.
 
به گفته وی جمع بندی کمیسیون اقتصادی مجلس پس از صحبت های وزیر صورت خواهد گرفت و کمیسیون تطبیق نتیجه محاسبات سود و زیان سهام داران را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محمود | ساعت ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
پاسخ
اگر مردم مابه التفاوت سهام عدالت را پرداخت نکردند با توجه به اینکه خودارزش مبلغ مابه التفاوت نیز دو برابر شده است اگر دولت بخواهد آن را برای خود بردارد باید معادل همان مبلغ به سهامداران پرداخت کند چیزی مشابه حق تقدم سهام و اگر این کار را نکند خلاف قانون عمل کرده است و یا باید از محل سود سهام سالهای آتی کل یک میلیون تومان راتسویه کند به نظرم دولت در این مورد غیر شفاف عمل می کند و عملا نصف سهام عدالت را می خواهد مفت مفت مال خود کند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ