کد خبر: ۴۶۳۲۵
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵

افزایش ۱.۵ میلیارد تنی ذخیره جدید معدنی،دستاورد دولت است
معاون وزیر صنعت :

افزایش ۱.۵ میلیارد تنی ذخیره جدید معدنی،دستاورد دولت است

معاون وزیر صنعت گفت: یکی از دستاوردهای دولت در بخش معدن افزایش ۱.۵ میلیارد تنی ذخیره قطعی فلزی جدید است و ذخیره قطعی اکتشافی از سال های دور حدود ۵۰ میلیارد تن ثبت شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سرقینی به ایرنا گفت: بررسی ها نشان می دهد از ذخایر اکتشافی پیشین حدود 35 میلیارد تن به انواع مصالح ساختمانی از قبیل گچ ، آهک، شن، ماسه، سنگ ساختمانی و تزئینی و ... اختصاص داشت.آمار دولت های پیشین میزان ذخایر شناسایی شده کشور را حدود 60 میلیارد تن نشان می دهد که از این رقم نزدیک به 40 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است .

وی اضافه کرد: بررسی ها در زمینه فعالیت شاخص اکتشاف مواد معدنی نشان می دهد بزرگترین اکتشافات سیستماتیک در دولت یازدهم رقم خورد که پهنه های معدنی در اختیار بهره برداران دولتی و خصوصی قرار گرفت .اطلاعات فعلی نشان می دهد از 127 پهنه معدنی آماده واگذاری، 100 پهنه تاکنون واگذار شده است .

این مقام مسئول ادامه داد : واقعیت این است که دولت یازدهم به ارتقای سطح معدن کاری می اندیشد و با وجود اینکه فعالیت معادن کوچک مقیاس ضرورت دارد و با پراکندگی در سطح کشور، امکان اشتغال فراگیر را فراهم می سازند، اما دولت یازدهم در حقیقت معدن کاری بزرگ مقیاس را ترویج می کند.امروز زمینه برای فعالیت معادن بزرگ مقیاس فراهم شده و این امر نقش موثری در کاهش هزینه های آب، برق، گاز و غیره به دنبال دارد .

سرقینی افزود: اکنون که دو سال از زمان آزاد سازی پهنه ها سپری شده، به یقین چند معدن بزرگ مقیاس فلزی برای کشور کشف خواهد شد و به این ترتیب دستاورد مهمی را به دنبال خواهد داشت .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ