کد خبر: ۴۶۴۶۸
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱/۸

چند آمار از سال گذشته بازار سهام و دو دغدغه اصلی بازارسرمایه در سال ۹۶
معاون بورس تهران اعلام کرد:

چند آمار از سال گذشته بازار سهام و دو دغدغه اصلی بازارسرمایه در سال ۹۶

معاون بورس تهران با اعلام مختصاتی از وضعیت بازار سال گذشته ، دو دغدغه اصلی بازار سرمایه در سال ۹۶ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله حسینی مقدم معاون بورس تهران که به همراه بهروز خدارحمی در برنامه دیشب "تیتر امشب" حضور داشت ، گفت: انتخابات ریاست جمهوری و چالش های صنعت بانکداری و مشکلات آن دو دغدغه اصلی بازار سرمایه در سال 96 هستند.

وی با اشاره حضور 326 شرکت در بورس تهران و 38 صنعت با شرایط متفاوت، افزود: تعاملات اقتصادی خارجی، با اثرات مثبتی همراه بود و منجر به سرمایه گذاری 350 میلیارد تومانی سرمایه گذاران خارجی در سال گذشته شد. همچنین طی دو سال 770 کد برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خارجی صادر شد.

به گفته این مقام مسئول ، شاخص بورس حدود 80 هزار واحدی اول سال گذشته در پایان سال به حدود 77 هزار واحد رسید و صنعت خودرو 20 درصد مجموع معاملات را به خود اختصاص داد. همچنین درحالی ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی به 323 هزار میلیارد تومان رسیده که نمایشگر شفافیت بازار سرمایه از 82 به 100 رسیده است.

حسینی مقدم تحریم ها و مشکلات تامین مالی بنگاه ها را از دلایل کاهش سودآوری برخی شرکت ها طی سه سال گذشته اعلام کرد و گفت: متأسفانه توجه همه ارکان نظام به بورس بسیار ضعیف است. به همین دلیل انتظارات بازار سرمایه محقق نمی شود. به طوریکه هیچ تفاوتی میان شرکت های بورسی و غیر بورسی در حوزه امور مالیاتی و گمرک وجود ندارد.

بهروز خدارحمی دبیر سابق کانون نهادهای مالی ایران نیز درباره نوسانات سال گذشته بورس گفت: آنچه که در بازار می دیدیم این بود که سرمایه گذاران به دلیل نیاز به نقدینگی ، عرضه کننده سهام بودند. این جریان که هفته ها تکرار شد، موجب کاهش قیمت ها و منفی بودن شاخص شدند.

وی افزود: از سوی دیگر بازارهای رقیب، رفاقت غیرمنصفانه ای را در پیش گرفتند و تردیدها از ابتدا تا انتهای سال گذشته وجود داشت. در این میان بازار سرمایه به اندازه کافی شفافیت را تجربه کرد ولی مشوق ها کافی نبودند.

خدارحمی با بیان اینکه زمان تعامل دو بازار سرمایه و پول فرا رسیده ، ادامه داد: با توجه به نام گذاری سال 96، اهتمام جدی به تولید و اشتغال سرلوحه سرمایه گذاران خواهد بود و درصورت عزم جدی سرمایه گذاران ، حتما شاهد رونق بیشتری خواهیم بود.

به گفته وی درصورت گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس، بسیاری از سرمایه های اندک در مناطق مختلف کشور جذب بازار سرمایه خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علیرضا | ساعت ۱۸:۵ - ۱۳۹۶/۱/۱۱
0
0
پاسخ
خداییش با ای قیمتای ک تو بورس و افت شدید...شاخص 40000بیشتر نیس.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ