کد خبر: ۴۶۵۱۶
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱/۱۴

قیمت خودروهای پر تیراژ تا دو سه هفته دیگر توسط شورای رقابت اعلام می شود
معاون وزیر صنعت:

قیمت خودروهای پر تیراژ تا دو سه هفته دیگر توسط شورای رقابت اعلام می شود

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه تا سال97 تولید هیچ خودرویی متوقف نخواهد شد،گفت: شورای رقابت مانند هرسال و براساس شاخص‌هایی چون تورم، ارز و مواد اولیه، قیمت خودرو های پر تیراژ را اعلام می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی نیا در خصوص قیمت‌گذاری خودرو در سال 96 به ایلنا گفت: با توجه به اینکه هنوز در قانون، خودرو جزو کالاهای انحصاری محسوب می‌شود در سال 96 نیز شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودرو را به عهده خواهد داشت.

وی افزود: در فروردین ماه، شورای رقابت مانند هر سال بر اساس شاخص‌هایی همچون تورم، قیمت ارز و قیمت مواد اولیه، قیمت خودرو های پر تیراژ را اعلام خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته وزارت صنعت در خواست داد با توجه به شرایط بازار کشور دیگر بحث انحصار در خودرو موضوعیت ندارد و قرار شد این درخواست در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گیرد بنابراین با توجه به حساسیت موضوع، اتخاذ این تصمیم زمان بیشتری خواهد برد.

صالحی نیا در خصوص توقف خط تولید پراید در سال آینده نیز گفت: به طور حتم تا سال 97 تولید هیچ خودرویی متوقف نخواهد شد اما به خودروسازها اعلام کردیم تا آن زمان فرصت دارند خودروهای تولیدی را از 57 متغیر استاندارد به 81 برسانند و اگر این موارد را رعایت نکنند، خط  تولید آنها متوقف خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ