کد خبر: ۴۶۵۳۶
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱/۱۴

بورس انرژی و شرکت خاص بازارسرمایه هم به تابلو الف می آیند
مدیرعامل فرابورس:

بورس انرژی و شرکت خاص بازارسرمایه هم به تابلو الف می آیند

مدیرعامل فرابورس با اشاره به پذیرش سهام بورس کالا در تابلو الف بازار پایه فرابورس، از طی مراحل ورود بورس انرژی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به تابلو الف فرابورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی در خصوص پذیرش سهام بورس کالا در تابلو الف بازار پایه فرابورس به ایسکانیوز گفت: سهام بورس کالا همانند باقی شرکت‌ها در فرابورس پذیرفته‌ شد و پس از طی مراحل پذیرش به تابلو الف بازار پایه آمد،پذیرش و معامله سهام یک شرکت بورسی در فرابورس اقدام بسیار مهمی تلقی می‌شود.

به گفته وی، بورس انرژی و نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال طی کردن مراحل قانونی برای پذیرش ورود به تابلو الف فرابورس جهت معامله سهام  هستند.

این مقام مسئول، ورود سهام بورس‌های کالایی در تابلو معاملات فرابورس را موجب بهبود روند معاملات در بورس کالا و بورس انرژی دانست و گفت: این مهم گام بزرگی در خصوص شفاف‌ کردن و روان‌سازی انجام معاملات و فراهم شدن زمینه‌های لازم به منظور تقویت این دو بورس است که ماموریت تامین مالی آنها را نیز بیش از پیش موجب خواهد شد.

هامونی تاکید کرد: درخواست ما از تمامی شرکت‌ها، عرضه محصولات در بورس کالا است. زیرا این اقدام باعث شفافیت در ورودی و خروجی‌های شرکت‌های حاضر در بورس و ایجاد شفافیت معاملات بازار سرمایه و در نتیجه نقد شوندگی بیشتر می‌شود.

وی شاخص بورس را به عنوان شاخص پیشرو در اقتصاد کشور دانست و گفت: روند اقتصادی را می‌توان از طریق شاخص بورس جست‌وجو کرد و گذشته از آن شاخص بورس می‌تواند نشانگر رشد اقتصادی و میزان رونق در اقتصاد کشور باشد و در واقع برایند انتظارات فعالان اقتصادی و رشد اقتصادی کشور است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ