کد خبر: ۴۶۶۴۱
۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱/۱۹

برنامه فروش سایت‌های شهرستانی ایران خودرو

برنامه فروش سایت‌های شهرستانی ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو گفت: این شرکت سیاست فروش سایت‌های شهرستانی را در دستور کار قرار داده و در صورت موافقت خریداران، ممکن است بخشی از تولید را به سایت‌های مربوطه منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه‌زارع به دنیای اقتصاد گفت: این شرکت سیاست فروش سایت‌های شهرستانی را در دستور کار قرار داده و در صورت موافقت خریداران، ممکن است بخشی از تولید را به سایت‌های مربوطه منتقل کند.

به‌نظر می‌رسدخودروسازان کشور،سیاستی جدید را در قبال سایت‌های شهرستان در پیش گرفته اند و آن واگذاری به بخش خصوصی (داخلی یا خارجی) و در صورت امکان، استفاده از ظرفیت آنها (پس از واگذاری) است.

به‌عنوان مثال، ایران خودرو در گذشته سایت سمنان را به بخش خصوصی واگذار کرد و حالا پس از توافق با خریدار، بخش اندکی از حجم تولید سمند را به این سایت انتقال داده است. به جز ایران خودرو ، سایپا نیز سیاستی مشابه را در پیش گرفته و 50 درصد از سایت کاشان را به سیتروئن فرانسه واگذار کرده است.

طبق توافق دو طرف، قرار است پس از انجام کامل واگذاری، محصولات مشترک سایپا و سیتروئن (طبق آنچه در قرارداد نهایی میان طرفین به امضا خواهد رسید)، در کاشان به تولید برسد.

اگرچه احداث سایت در شهرستان‌ها در گذشته هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را بر دوش خودروسازان گذاشت اما در صورت تداوم سیاست جدید (فروش و استفاده از سایت‌های موردنظر) می‌توان امیدوار به بازگشت سرمایه خودروسازان و استفاده بهینه از سایت‌های موردنظر شد.این احتمال وجود دارد خودروسازان کشور سیاست جدید را در مورد سایت‌های خارجی در پیش گرفته و آنها را نیز به این روش احیا کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ