بهعنوان مثال، ایران خودرو در گذشته سایت سمنان را به بخش خصوصی واگذار کرد و حالا پس از توافق با خریدار، بخش اندکی از حجم تولید سمند را به این سایت انتقال داده است. به جز ایران خودرو ، سایپا نیز سیاستی مشابه را در پیش گرفته و 50 درصد از سایت کاشان را به سیتروئن فرانسه واگذار کرده است.
طبق توافق دو طرف، قرار است پس از انجام کامل واگذاری، محصولات مشترک سایپا و سیتروئن (طبق آنچه در قرارداد نهایی میان طرفین به امضا خواهد رسید)، در کاشان به تولید برسد.
اگرچه احداث سایت در شهرستانها در گذشته هزینههای مادی و معنوی زیادی را بر دوش خودروسازان گذاشت اما در صورت تداوم سیاست جدید (فروش و استفاده از سایتهای موردنظر) میتوان امیدوار به بازگشت سرمایه خودروسازان و استفاده بهینه از سایتهای موردنظر شد.این احتمال وجود دارد خودروسازان کشور سیاست جدید را در مورد سایتهای خارجی در پیش گرفته و آنها را نیز به این روش احیا کنند.
انتهای پیام