کد خبر: ۴۶۷۹۰
۱۰:۵ - ۱۳۹۶/۱/۲۳

مواضع سازمان بورس درباره ذوب آهن/ بازگشت به تابلو بعد از ۳ ماه

مواضع سازمان بورس درباره ذوب آهن/ بازگشت به تابلو بعد از ۳ ماه

سازمان بورس درباره آخرین وضعیت ذوب آهن توضیح داد این شرکت فرابورس بعد از ۳ ماه آماده بازگشت به تابلو معاملات شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درپی توقف نماد ذوب آهن از 25 دی سال گذشته ، این شرکت اقدام به انتشار اطلاعاتی مانند اولین درآمد حسابرسی نشده و شده 96 کرد اما به گفته صابر جعفروند آذر رئیس اداره نظارت برناشران فرابورسی ، باید اطلاعات تکمیلی هم مانند توضیح درباره جزییات پیش بینی درآمد و مدارک و مستندات مربوطه هم ارایه می شد تا امگان بازگشایی فراهم شود.

حال پس از مکاتبات متعدد اداره نظارت برناشران فرابورسی و برگزاری جلسه ای با مدیران شرکت ، سازمان بورس درباره آخرین وضعیت ذوب آهن توضیح داد این شرکت فرابورس بعد از 3 ماه آماده بازگشت به تابلو معاملات شود.

براساس این گزارش، ذوب آهن بعد از افزایش سرمایه 322 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ( از 786 به بیش از 3.318 هزار میلیارد تومان) اولین درآمد هر سهم مالی آینده را با 34 ریال زیان پیش بینی کرد اما در گزارش حسابرس این زیان 3 درصد بیشتر شده و به 35 ریال افزایش یافته است.

مواضع سازمان بورس:

توضیحات و مکاتبات شرکت در خصوص ابهامات مربوط به اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 و 96

عطف به انتشار اطلاعات اولین پیش بینی درآمد هر سهم حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 29/12/96 در تاریخ 13/12/95 به مبلغ (34) ریال زیان (ستون مقایسه ای سال مالی 95 به مبلغ (199) ریال زیان) و اولین پیش بینی درآمد هر سهم حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29/12/96 در تاریخ 28/12/95 به مبلغ (35) ریال زیان (ستون مقایسه ای سال مالی 95 به مبلغ (270) ریال زیان) موارد ذیل را جهت اطلاع سهامداران به استحضار می رساند:

با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، مکاتبات متعددی با شرکت انجام گرفت و موارد با اهمیت از قبیل پروژه ریل، سود فروش دارایی های ثابت، تغییرات با اهمیت در نرخ ذغال سنگ، تولید و فروش، ظرفیت، هزینه های مالی، سود (زیان) خالص و سایر موارد  مطرح و از شرکت درخواست گردید با ارائه اطلاعات، توضیحات، مستندات و مدارک مربوط نسبت به توضیح و رفع ابهامات مذکور اقدام نماید که مکاتبات مذکور و پاسخ شرکت به شرح فایل پیوست به انضمام صورتجلسه مربوط به افزایش نرخ ذغال سنگ و پیش بینی خرید ذغال سنگ در سال های 95 و 96 می باشد.

لازم بذکر است طبق اطلاعات پیوست از مجموع 000ر120 تن فروش ریل در پیش بینی سال مالی 96، فقط 000ر40 تن آن دارای قرارداد و مابقی فاقد قرارداد بوده است. همچنین مبنای ارزیابی فروش دارائیهای ثابت و محاسبات سود فروش، فاقد گزارش کارشناس رسمی است که شرکت تاکنون پاسخی در مورد ابهامات مذکور ارائه ننموده است.

مطابق بند 3 گزارش حسابرس مستقل در مورد صورت سود و زیان پیش بینی شده برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 "سایر درآمد ها و هزینه های غیر عملیاتی پیش بینی شده شامل مبلغ 500ر4 میلیارد ریال سود حاصل از فروش اراضی فاقد سند مالکیت و یا دارای معارض موضوع یادداشت توضیحی 1-8 می باشد که در این خصوص، تحقق درآمد پیش بینی شده منوط به نحوه توافق با خریداران آتی و رفع موانع یاد شده می باشد. شایان ذکر است برآورد یاد شده، مبلغ 136 ریال زیان هر سهم را کاهش داده است."

با عنایت به موارد فوق ضروری است استفاده کنندگان از اطلاعات، تاثیرات احتمالی تغییر در مفروضات پیش بینی درآمد هر سهم و آثار احتمالی موارد مطرح شده در گزارش حسابرسی و بازرس قانونی را بر سودآوری شرکت در زمان خرید و فروش سهام مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ