کد خبر: ۴۷۰۰۰
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱/۳۰

پیش بینی منفی از رشد اقتصاد عربستان
صندوق بین المللی پول اعلام کرد:

پیش بینی منفی از رشد اقتصاد عربستان

صندوق بین المللی پول در حالی که کاهش تولید نفت و اقدامات ریاضتی تاثیری منفی بر بزرگترین اقتصاد عربی گذاشته،پیش بینی از رشد اقتصادی عربستان را در سال آینده کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی توسط صندوق بین المللی پول، پیش بینی شده رشد اقتصادی عربستان در سال 2018 به 1.3 درصد برسد. در حالی که در گزارش ماه ژانویه این رقم 2.3 درصد پیش بینی شده بود.

پیش بینی این صندوق با اشاره به کاهش تولید نفت و سیاست تثبیت مالی از رشد اقتصادی عربستان در سال جاری را بدون تغییر در رقم 0.4 درصد حفظ کرده است.

رشد اقتصادی عربستان از سال 2014 یعنی زمانی که عربستان در مواجهه با مازاد عرضه جهانی نفت و کاهش قیمت ها از کاهش تولید خودداری کرد، کند شده است. برنامه محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان برای بازسازی ساختار اقتصاد این کشور و کاهش وابستگی این کشور به نفت نیز در حال تاثیر گذاری بر رشد این کشور است، زیرا دولت و شرکت های خصوصی به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند.

عربستان بخش عمده ای از بار کاهش تولید اوپک را بر عهده گرفته است. اوپک در سال گذشته میلادی متعهد شد در نیمه نخست امسال 1.2 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت بکاهد. عربستان قول داده تولید نفت را به میزان 486 هزار بشکه در روز بکاهد و به 10.058 میلیون بشکه برساند. تولید نفت عربستان در ماه گذشته میلادی به 9.9 میلیون بشکه در روز رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ