کد خبر: ۴۷۰۴۵
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۲/۲

انتقاد از روند واگذاری املاک مازاد بانک ها
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

انتقاد از روند واگذاری املاک مازاد بانک ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از روند ضعیف واگذاری املاک مازاد بانک ها گفت:اگر تصمیم جامعی برای نقد شدن دارایی منجمد بانک ها اتخاذ شود قدرت تسهیلات دهی بانک ها با رشد روبرو می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شهاب نادری در خصوص تسهیلات دهی بانک ها به خانه ملت گفت:متاسفانه بخشی از منابع بانکی اصطلاحا دارایی منجمد است یعنی نمی توان در حال حاضر از این منابع استفاده بهینه کرد که این موضوع به زیان اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به رونق تولید بانک ها ادامه داد:اگر نرخ سود تسهیلات بانکی متناسب با نرخ تورم باشد تولیدکنندگانی که با مشکل کمبود نقدینگی روبرو هستند،می توانند مشکلات این بخش را با اخذ تسهیلات مذکور حل کنند.  

این مقام مسئول افزود: بخشی از دارایی های منجمد، مربوط به بدهی دولت به نظام بانکی است که باید تصمیم عملیاتی در این رابطه اتخاذ شود تا مسئله رفع شود.بخش مهم دیگر نیز مربوط به املاک و بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه بانک ها است.

نادری ادامه داد:اگر تصمیم جامعی برای نقد شدن دارایی منجمد بانک ها اتخاذ شود قدرت تسهیلات دهی بانک ها با رشد روبرو می شود.باید پذیرفت روند فروش املاک مازاد بانک های کشور ضعیف بوده او باید تبدیل شدن این دارایی ها به جریان نقد باید عملیاتی شود.

وی بیان کرد:واگذاری اموال و املاک مازاد بانک ها باید بصورت جدی در سال 96پیگیری تا قدرت تسهیلات دهی بانک ها افزایش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ