کد خبر: ۴۸۰۷۷
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۲/۳

2 حرکت مثبت و مهم دولت یازدهم/ پیش بینی رشد اقتصادی 96
رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

2 حرکت مثبت و مهم دولت یازدهم/ پیش بینی رشد اقتصادی 96

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اعلام دو حرکت مثبت و مهم دولت یازدهم، پیش بینی کرد رشد اقتصادی سال جاری به بیش از 8 درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود خوانساری درخصوص فعالیت‌های دولت یازدهم به ایلنا گفت: دولت توانست به یکی از وعده‌ها که تک رقمی کردن تورم بود جامه عمل بپوشاند و همین امر نشان می دهد که در بازار ثبات حاکم است.

وی ادامه داد: دومین حرکت مثبت دولت این بود که توانست سال گذشته تراز تجاری را مانند سال 94 مثبت کند به طوری که سال گذشته 43.7 میلیارد دلار واردات و 43.9 میلیارد دلار صادرات، بدون در نظر گرفتن صادرات نفت خام داشته باشیم. این درحالی است که رشد اقتصادی کشور نیز به بالای 8 درصد رسید و پیش بینی من این است که امسال نیز رشد اقتصادی بالای 8 درصد باشد.

خوانساری به برخی انتقادها از این ارقام اشاره کرد و گفت: برخی از کارشناسان اظهار می‌کنند این افزایش به سبب بالا رفتن قیمت نفت بوده اما اگر یک نگاه کلی به سایر بخش ها داشته باشیم می‌بینیم که فقط در بخش صنعت ساختمان رشد نداشتیم و سایر بخش‌ها شاهد رشد بالایی بودند. امیدواریم این روند در سال آینده که همزمان با دولت دوازدهم است ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: این دولت نشان داده برای واحدهای تولیدی اهمیت زیادی قائل است، خوشبختانه میزان تسهیلات پرداختی در سال 95 همراه با رشد بوده و از عدد 30 درصد در سال 94 به 41 درصد در سال 95 رسیده و انتظار داریم که این رقم در سال 96 نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ