کد خبر: ۴۹۸۱۱
۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۲/۲۶

قول جهانگیری به حمایت جدی دولت از بورس/ بازار سهام بزرگی خواهیم داشت

قول جهانگیری به حمایت جدی دولت از بورس/ بازار سهام بزرگی خواهیم داشت

جهانگیری با اعلام قول حمایت جدی دولت از بازار سرمایه گفت: بازار سهام بزرگی خواهیم داشت و نقدینگی می‌تواند در این حوزه وارد شود و موفقیت ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسحاق جهانگیری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، برای اولین بار از بازار سرمایه سخن گفت و قول حمایت دولت را داد  و اعلام کرد بازار سهام بزرگ خواهد شد.

قول حمایت جدی دولت از بازار سرمایه

جهانگیری حجم نقدینگی را از یک سو اهرمی برای توسعه کشور و از سوی دیگر یک تهدید دانست و ادامه داد: نقدینگی همواره می‌تواند کمک‌کننده برای توسعه کشور باشد و در‌عین‌حال اگر خوب مدیریت نشود یک تهدید جدی خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از بهترین نقاطی که می‌تواند نقدینگی را جذب کند، بازار سرمایه است. حتما یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم حمایت جدی از بازار سرمایه است. اگر صاحبان نقدینگی به سیاست‌گذاران اعتماد خود را از دست بدهند، نقدینگی مثل یک بهمن هر چندوقت به سمت یکی از کالاها می‌رود. فراموش نکرده‌ایم در سال ٩٠ یا ٩١ در مدت کوتاهی قیمت ارز سه‌برابر شد.

وی افزود: ما یک بازار سرمایه بزرگ خواهیم داشت. باید سیاست‌هایی اتخاذ کنیم که آسیبی به آنها نرسد. نقدینگی می‌تواند در این حوزه وارد شود و موفقیت ایجاد کند.

این نامزد درباره رکود تورمی نیز توضیح داد: اقتصاد ایران در٤٠ سال اخیر در مقاطعی با تورم بالای ٤٠ درصد مواجه شده است. در دورانی که تورم داشته، رشد اقتصادی مثبت نیز بوده است. در مواقعی نیز رشد اقتصادی منفی و تورم منفی بوده است. در دورانی که رشد اقتصادی منفی اما تورم مثبت است، رکود تورمی داریم. این در سال‌های ٩٠ و ٩١ اتفاق افتاد. دولت در ٥٠ سال پیش از آن با چنین شرایطی مواجه نشده، اما با سیاست‌گذاری‌های خوبی که شد به سمت رونق رفتیم.

توضیح درباره سند ٢٠٣٠ یونسکو

وی با انتقاد از شعارها و وعده‌های رقبای دولت ، از مردم خواست فریب شعارهای دروغین را نخورند و درباره سند ٢٠٣٠ یونسکو اعلام کرد: دولت هیچ اقدامی که خلاف مسائل ارزشی باشد انجام نمی‌دهد. هرجای این بیانیه مغایر با مقررات و ارزش‌ها و حتی برنامه‌های توسعه‌ای باشد، انجام نخواهد شد.

برنامه مبارزه با بیکاری

جهانگیری در پاسخ به وعده‌های مختلف دیگر نامزدها در زمینه ایجاد شغل ، گفت: با وجود این وعده‌ و وعیدها برنامه عملیاتی‌ای در این خصوص ندیده است. از دولت گذشته انباشت بیکاری داریم و خالص شغل ایجاد‌شده بسیار کم است. یک مجموعه متقاضی شغل نیز هر روز اضافه می‌شود. در دو سال اخیر در دولت یازدهم ٦٨٠ تا ٧٠٠ هزار شغل ایجاد شده؛ اما نسبت به تعداد بیکاران کسری داریم.

این نامزد انتخابات ادامه داد: در برنامه ششم تأکید شده باید سالی ٩٥٠ هزار شغل ایجاد کنیم. این مستلزم سرمایه‌گذاری و تولید بیشتر است. برنامه کاملی برای دولت دوازدهم تهیه کرده‌ایم. اگر هدف همان ٩٥٠ هزار شغل باشد باید اول الزامات آن را رعایت کنیم. مقام معظم رهبری نیز در ابتدای سال به این الزامات از جمله امنیت سرمایه‌گذاری اشاره کردند.

جهانگیری حمایت از تولید را از جمله اولویت‌های ایجاد شغل و مبارزه با قاچاق را بسیار مهم و ایجاد زمینه مناسب برای صادرات را وظیفه یک دیپلماسی فعال دانست و گفت: وصول منابع خارجی نیازمند تعامل با دنیاست و نمی‌شود با شعارهایی که روابط با خارج را به هم می‌زند، شغل ایجاد کرد.

خانه‌اولی‌ها با صندوق سپرده‌گذاری صاحب خانه می شوند

وی درباره وضعیت مسکن هم گفت: براساس گزارش‌های موجود، بیش از ٦٠٠ هزار خانه با ارزش ٢٥٠ میلیارد دلار خالی مانده و  قیمت مسکن تقریبا ١٠ برابر شده است. بنابراین تأمین مسکن برای خانه‌اولی‌ها نخستین اولویت دولت آینده است و در این میان صندوق سپرده‌گذاری بانک مسکن خواهد کرد تا خانه‌اولی‌ها مسکن مورد نیاز را تهیه کنند

وی  ادامه داد: پیش‌بینی شده سالی ٢٥ هزار مسکن در بخش فرسوده تأمین شود. همچنین سالی ٢٠٠ هزار واحد مسکونی روستایی پیش‌بینی شده است.

تمرکز مالیات گیری از بزرگان فراری

جهانگیری با بیان اینکه مالیات در ایران جزء مالیات های پایین دنیا است ادامه داد: در برابر پرداخت مالیات ٢٥ درصدی بنگاه های ایران، در بسیاری از کشورها این رقم بیش از ٤٠ درصد است. ما به دنبال این هستیم که به مالیات‌دهندگان خرد مثل اصناف اعتماد کنیم و بر اساس اظهار خود آنها عمل کنیم و روی مالیات‌دهندگان بزرگ که اغلب فرار مالیاتی دارند تمرکز کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۴ - ۱۳۹۶/۲/۲۶
34
3
پاسخ
هنوز حافظه مون اینقدر ضعیف نشده که قول قبلی رییس جمهور فراموشکار برای حمایت از بازار سرمایه رو فراموش کرده باشیم!
» ناشناس | ساعت ۱۰:۵ - ۱۳۹۶/۲/۲۶
31
2
پاسخ
بازم وعده ، بازم ...!!!

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ