کد خبر: ۵۰۹۹۴
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۳/۱

بزرگترین بنیاد فناوری جهان تاسیس می‌شود

بزرگترین بنیاد فناوری جهان تاسیس می‌شود

شرکت سافت بانک مالک اپراتور تلفن همراه اسپرینت و دولت عربستان قراردادی را به منظور تاسیس بزرگترین بنیاد فناوری جهان موسوم به Vision Fund منعقد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از انگجت، بنیاد فناوری جهان موسوم به Vision Fund برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری است که از ابداع و همه گیر شدن فناوری های متحول کننده حمایت می کند.

این بنیاد دامنه فعالیت بسیار گسترده ای داشته و از حوزه بیو فناوری تا ارتباطات و مخابرات را دربرمی گیرد. سرمایه اختصاص یافته به این بنیاد 93 میلیارد دلار است و همین امر Vision Fund را به بزرگترین بنیاد خصوصی سرمایه گذاری در حوزه فناوری مبدل می کند.

قرار است با تامین 7 میلیارد دلار دیگر مجموع سرمایه Vision Fund به 100 میلیارد دلار برسد. انتظار می رود این کار ظرف 6 ماه آینده صورت گیرد. از جمله مشارکت کنندگان در این بنیاد می توان به اپل، کوالکوم، ARM، Foxconn  و Sharp اشاره کرد.

یکی از بزرگترین حامیان این بنیاد مجموعه سرمایه گذاری Mubadala در ابوظبی است که 15 میلیارد دلار از سرمایه بنیاد مذکور را تامین کرده است.

دولت سعودی امیدوار است از این طریق تحولی در اقتصاد تک محصولی و مبتنی بر نفت ایجاد کند و بتواند در جهانی که به سمت استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر حرکت می کند، جایگاه بهتری پیدا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ