کد خبر: ۵۱۰۰۴
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۳/۱

انجام دو نوع معامله در بازار سهام نیازی به مجوز نهاد ناظر ندارد
معاون سازمان بورس به مدیران عامل بورس و فرابورس:

انجام دو نوع معامله در بازار سهام نیازی به مجوز نهاد ناظر ندارد

معاون اجرایی سازمان بورس به مدیران عامل بورس و فرابورس اعلام کرد انجام دو نوع معامله الگوریتمی و پربسامد نیازی به مجوز ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سید احمدعراقچی در حالی اواخر بهمن سال گذشته به ضرورت انجام معاملات با ابزارهای هوشمندی چون معاملات الگوریتمی (Algorithmic trading) و معاملات پربسامد(high - frequency) تاکید کرده بود که طی نامه ای خطاب به حسن قالیباف اصل و امیر هامونی،  مدیران عامل بورس و فرابورس اعلام کرد این دو نوع معامله نیازی به مجوز ندارد.

در این نامه آمده است: در راستای توسعه ابزارهای معاملاتی، گسترش ضریب نفوذ و تسهیل هرچه بیشتر معاملات در بورس های اوراق بهادار به آگاهی می رساند انجام معاملات خودکار (Algorithmic trading) و نیز معاملات پربسامد(high - frequency) از نظر سازمان بورس و اوراق بهادار، بلامانع بوده و معامله گران می توانند برای انجام معاملات از ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات استفاده کنند.

به کارگیری این ابزارها نیازی به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار ندارد، لیکن رعایت مقررات و دستور العمل های ناظر بر انجام معاملات و سایر موارد مرتبط لازم الاجرا خواهد بود.

لطفا ترتیبی اتخاذ گردد تا آمار معاملات به تفکیک نوع آنها به صورت دوره ای و حداکثر هر سه ماه یک بار به این سازمان ارسال شود.

براساس این گزارش، نامه فوق به مدیران عامل 7 شرکت خدمات فناوری اطلاعات ، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ، مدیران روابط عمومی و فناوری اطلاعات سازمان بورس هم رونوشت شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ