کد خبر: ۵۱۱۵۵
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۳/۶

رای منفی دوباره دادگاه فدرال به دستور مهاجرتی ترامپ

رای منفی دوباره دادگاه فدرال به دستور مهاجرتی ترامپ

دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا علیه دستورالعمل مهاجرتی جنجال برانگیز رییس جمهور آمریکا رای منفی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، پنجشنبه گذشته شبعه چهارم دادگاه تجدیدنظر فدرال حکم داد هدف اصلی دستور دونالد ترامپ تبعیض علیه مسلمانان است و درخواست وکلای دولت برای ابقای فوری آن به دلایل امنیت ملی را رد کرد.

این دادگاه مستقر در ریچموند مرکز ایالت ویرجینیا ۱۳ قاضی دارد و حکم با ۱۰ رای موافق در برابر ۳ رای مخالف صادر شد.

قاضی راجر گریگوری رئیس دادگاه، حین قرائت حکم گفت: دولت از واژه مبهم امنیت ملی برای توجیه آن منع استفاده می‌کند ولی این دستور به تعصب دینی، غرض و تبعیض آغشته است.

وی با استناد به شعارهای انتخاباتی ترامپ و دستیاران که خواهان منع کامل ورود مسلمانان به آمریکا شده بودند، گفت:هدف دستور مهاجرتی ممانعت از ورود پیروان یک دین خاص به کشور است که می تواند ناقض قانون اساسی ایالات متحده باشد.

وزارت دادگستری آمریکا که به عنوان وکیل دولت در این پرونده عمل می‌کند از حکم یک قاضی فدرال ایالت مریلند به شعبه چهارم تجدیدنظر شکایت کرده بود.

دادگاه فدرال شعبه مریلند اجرای دستور رئیس جمهوری در مورد ممنوعیت صدور ویزا را متوقف کرد اما در مورد منع پذیرش پناهجو حکمی نداد.ترامپ آن حکم را تجاوز بی سابقه از مرز قضایی خوانده بود.

هم اکنون شعبه نهم دادگاه تجدید نظر فدرال نیز با پرونده مشابه‌ای روبرو است اما هنوز در مورد آن راى نداده است. پرونده پس از آن به دادگاه تجدیدنظر کشیده شد که یک قاضی فدرال ایالت هاوایی دستور مهاجرتی ترامپ را به حالت تعلیق درآورد.

این دومین فرمان وی در مورد محدودیت ورود شهروندان چند کشور مسلمان به آمریکاست. اجرای دستور قبلی نیز در پی اعتراضات گسترده و صدور احکام توسط دادگاه‌های فدرال از جمله شعبه نهم تجدیدنظر متوقف شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ