کد خبر: ۵۱۱۷۷
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۳/۶

قرار نیست دولت تا ابد برق و گاز یارانه‌ای به مردم بدهد
رییس سازمان خصوصی سازی:

قرار نیست دولت تا ابد برق و گاز یارانه‌ای به مردم بدهد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: قرار نیست تا ابد برای مصرف کنندگان، برق یا گاز یارانه ای بپردازیم، لازم است در جهت تداوم خصوصی سازی با ارائه فرمولی جدید عده ای از مردم قیمت تمام شده برق و گاز را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،میر اشرف پوری حسینی درخصوص میزان توفیق این سازمان در روند خصوصی سازی به رادیو گفت: در شرایطی خاص، حوزه خصوصی سازی با حوزه ی سایر بخش های اقتصادی گره می خورد که این گره ها باید همزمان با هم باز شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جدی ترین چالش فرایند خصوصی سازی، در هر کشوری و در کشور ما مقررات زدایی است.در زمینه هایی که دولت از صنعتی خاص حمایت نقدی می کند لازم است در جهت تداوم خصوصی سازی با ارائه فرمولی جدید به جای یارانه به مرور آن را حذف کند یا روشی دیگر را جایگزین آن کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: واقعیت این است که قرار نیست ما تا ابد برای مصرف کنندگان برق یا گاز یارانه ای بپردازیم و باید عده ای از مردم قیمت تمام شده برق و گاز را پرداخت کنند.با همه ی این واقعیت ها،عده ای از قشر کم درآمد هستند که دولت در این زمینه از آنها حمایت می کند و در این میان باید بتوانیم حمایت دولت را به شکل دیگری ارائه دهیم تا قشر کم درآمد تحت فشار قرار نگیرند.

پوری حسینی با اشاره به اینکه روند شناسایی قشر کم درآمد جامعه با کندی زیادی در حال پیشروی است افزود: این کندی در شرایط حاضر به صلاح است زیرا تا اخذ تصمیم درباره جایگزینی روشی جدید باید با آرامش پیش رفت تا خدای نکرده به مردم و دولت آسیبی نرسد.

ویر ضمن اشاره دوباره به روند شناسایی اقشار کم درآمد کشور،آن را ضعفی عمده تعریف و تصریح کرد: در کنار شناسایی این افراد شریف سیاست های قیمت گذاری نیز باید با سرعت بیشتری تعیین شود چرا که جدای از روند خصوصی سازی،اراده ای نیز بر آزاد سازی قیمت های برق و گاز وجود دارد و بعبارت دیگر تصمیم بر این است که قیمت ها بصورت رقابتی در بازار تعیین شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ