کد خبر: ۵۱۴۲۷
۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۳/۱۷

وزیر خارجه آلمان از کشورهای عربی انتقاد و ترامپ را متهم کرد
به تشدید تنش ها در خاورمیانه:

وزیر خارجه آلمان از کشورهای عربی انتقاد و ترامپ را متهم کرد

وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد از اقدام هماهنگ کشورهای عربی در قطع روابط با قطر، ترامپ را به تشدید تنش ها در خاورمیانه متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زیگمار گابریل ضمن انتقاد از اقدام هماهنگ کشورهای مهم جهان عرب در قطع روابط با قطر،دونالد ترامپ را به تشدید تنش ها در خاورمیانه متهم کرد و به روزنامه هاندلس بلات گفت: ترامپیزه کردن روابط در منطقه ای که هم اکنون نیز گرفتار بحران است، کاری بس خطرناک است.

وی در مورد وخیم تر شدن بحران موجود در روابط قطر با کشورهای جهان عرب که به بهانه واهی حمایت دوحه از ایران و گروه های اسلامگرا به وجود آمد، هشدار داد.

این مقام مسئول افزود: تشدید این بحران به نفع هیچکس نخواهد بود. خاورمیانه هم اکنون به لحاظ سیاسی و نظامی مشابه یک انبار باروت است. مناقشات مذهبی، قومی، سیاسی و ایدئولوژیک در حال حاضر نیز  سبب بروز تفرقه و جدایی میان رژیم های سلطنتی حاشیه خلیج فارس شده است.

گابریل ادامه داد: آخرین قرارداد عظیم نظامی که میان ترامپ و رژیم های سلطنتی حاشیه خلیج فارس منعقد شد، خطر یک مسابقه تسلیحاتی جدید را افزایش می دهد.

وی با اشتباه خواندن سیاست کنونی آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: آلمان قطعاً سیاست خارجی متفاوتی را در پیش می گیرد.

گابریل همچنین با اشاره به توافق هسته ای که در سال ۲۰۱۵ میان ایران و شش قدرت جهانی از جمله آلمان منعقد شده، گفت: این توافق هسته ای خطر یک مسابقه تسلیحاتی را در منطقه خاورمیانه از میان برد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ