کد خبر: ۵۱۴۳۲
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۳/۱۷

آخرین تصمیمات مجلس درباره سپرده گذاران کاسپین و نامه ۱۰ نماینده

آخرین تصمیمات مجلس درباره سپرده گذاران کاسپین و نامه ۱۰ نماینده

دو نماینده مجلس از ارائه گزارش بانک مرکزی به مجلس و نامه ۱۰ نماینده به هیات رئیسه درخصوص جزئیات مربوط به موسسه مالی و اعتباری کاسپین و اهمال این بانک خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تشدید بحران سپرده گذاران کاسپین که دیروز با تجمع مقابل مجلس همراه شد، کاظم دلخوش اباتری در خصوص نشست کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: این جلسه با حضور ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی در خصوص مسائل و مشکلات سپرده گذاران کاسپین برگزار و مقرر شد جزئیات مربوط به میزان سپرده ها، دارایی ها و بدهی ها و حساب های موسسات کاسپین و فرشتگان توسط بانک مرکزی تعیین و به کمیسیون اقتصادی ارائه شود تا درباره تعیین تکلیف این موضوع در کمیسیون تصمیم گیری شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات و حجم بالای پرونده ها در خصوص موسسات مالی و اعتباری کاسپین و فرشتگان مقرر شد ادامه رسیدگی به این پرونده به جلسات بعدی کمیسیون اقتصادی موکول شود. ظرات نمایندگان کمیسیون اقتصادی درباره اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی در خصوص ارجاع پرونده موسسات مالی و اعتباری کاسپین و فرشتگان به قوه قضائیه نیز بررسی شد.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری نیز در این نشست با اشاره به تجمع جمعی از سپرده گذاران موسسه  مالی و اعتباری کاسپین مقابل مجلس گفت: 10 نفر از نمایندگان مجلس در اجرای ماده 236، نامه ای را تنظیم و به هیات رئیسه مجلس تقدیم کردند تا بر این اساس کمیسیون اقتصادی گزارشی تهیه و به نمایندگان ارائه دهد.

وی افزود: براساس این ماده، هرگاه رئیس جمهور، وزیر یا مسئولان زیرمجموعه آنها شئونات را رعایت نکرده و در اجرای قانون نقض وجود داشته یا استنکاف صورت گیرد و 10 نفر از نمایندگان این موضوع را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیات رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی ربط ارجاع می شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی ظرف مدت 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر سریع، گزارش را از طریق هیات رئیسه به مجلس ارائه دهد، ادامه داد: چنانچه موضوع کاسپین توسط مجلس وارد دانسته شود، موضوع جهت رسیدگی به  قوه قضائیه و سایر مراجع ذی صلاح ارسال شده تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ