کد خبر: ۵۱۴۸۳
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۳/۱۹

استفاده از خودروهای برقی رکورد زد
سازمان بین المللی انرژی:

استفاده از خودروهای برقی رکورد زد

بنابر اعلام سازمان بین المللی انرژی ، طی سال ۲۰۱۶ تعداد خودروهای برقی جهان به ۲ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرد که رکوردی جدید محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، سازمان بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش اعلام کرد: در سال 2016 تعداد خودروهای برقی در سرتاسر جاده های جهان به ۲ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرد که رکوردی جدید در این عرصه محسوب می شود. در سال ۲۰۱۵ نیز تعداد خودروهای برقی از قبیل باتری-برقی و برقی-بنزینی، یک میلیون دستگاه بوده است.

این در حالی است که همچنان فاصله زیادی برای رسیدن به سطح مورد نیاز برای کمک به کاهش افزایش جهانی دمای کره زمین با بکارگیری این خودروها وجود دارد.  

اگرچه میزان استفاه از خودروهای برقی در سال ۲۰۱۶ به دو برابر افزایش پیدا کرده اما این رقم فقط 0.2 درصد از مجموع کل خودروهای جهان را به خود اختصاص می دهد.  

البته در گزارش سازمان بین المللی انرژی به این نکته اشاره شده که در صورت محدود کردن افزایش دمای کره زمین تا پایان این قرن به کمتر از ۲ درجه سیلیسیوس باید تا سال ۲۰۴۰ تعداد خودروهای برقی به ۶۰۰ میلیون دستگاه افزایش پیدا کند.  

بهبود تولید انبوه، توسعه و تحقیق در بخش خودروهای برقی موجب کاهش هزینه های باتری و تداوم این روند موجب می شود تا فاصله رقابتی شدن هزینه در میان خودروهای برقی و بنزینی کمتر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ