کد خبر: ۵۱۶۵۰
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۳/۲۴

شرکت فرابورسی از حضور در کنسرسیوم با شرکت اروپایی حذف شد+ علت
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

شرکت فرابورسی از حضور در کنسرسیوم با شرکت اروپایی حذف شد+ علت

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به علت کوتاهی سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت فرابورسی هپکو از کنسرسیوم مشترک با شرکت اروپایی کاملاً حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی‌اکبر کریمی با اشاره به مناقصه ساخت و تحویل 12 دستگاه جرثقیل بزرگ در بندر شهید رجایی به فارس گفت: کنسرسیوم متشکل از یک شرکت ایرلندی و شرکت هپکو اراک برنده این مناقصه شدند.

وی افزود: پس از برنده شدن این کنسرسیوم طبق توافق‌نامه داخلی که بین این دو شرکت صورت گرفته بود، سهم ساخت داخل شرکت هپکو مشخص شده اما به علت عدم نظارت جدی کارفرما یعنی سازمان بنادر و کشتی‌رانی و خلف وعده طرف خارجی، شرکت هپکو کلاً حذف شد.یعنی درصد سهم داخل در این پروژه که ارزش آن 104 میلیون یورو است حذف شده که خسارتی برای کشور است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به توانمندی شرکت ایرانی انتظار بود درصد قابل توجهی از این پروژه در داخل ساخته شود، آن هم در شرایطی که صنایع ما با ظرفیت‌های خالی کار می‌کنند و کارگران ما بیکار هستند.

کریمی افزود: کارگران شرکت هپکو مدتهاست که بیکار هستند، حال چرا باید این پروژه‌ها به خارج از کشور واگذار شود و کنترل و نظارت بر روی این قرارداد و کنسرسیوم اعمال نشود و کارفرما عملاً از اختیارات برای فشار آوردن به طرف خارجی استفاده نکند و حق شرکت داخلی تضییع شود؟

وی اظهار داشت: به وزیر راه و شهرسازی در این مورد تذکر داده شده که منتظر پاسخ وی هستیم.

براساس این گزارش، اوایل ماه جاری بعد از چند ماه از عدم فروش بلوک 60.72 درصدی، لطف اله سعیدی مدیرعامل شرکت هپکو از قطعی شدن واگذاری بیش از یک میلیارد و 418 میلیون و 880 هزار سهم به شرکت هیدرو اطلس خبر داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ