کد خبر: ۵۱۸۲۷
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۳/۳۰

واکنش به شایعه ورشکستگی بانک پارسیان و ساماندهی موسسه ثامن
زبان مدیرعامل بانک بورسی اعلام کرد:

واکنش به شایعه ورشکستگی بانک پارسیان و ساماندهی موسسه ثامن

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به شایعه ورشکستگی این بانک بورسی گفت: ساماندهی موسسه ثامن‌ با حکم شورای پول و اعتبار،دستور بانک مرکزی و با هماهنگی قوه قضائیه و مصوبه شورای امنیت درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،کوروش پرویزیان با اشاره به برخی شایعات مبنی بر ورشکستگی بانک پارسیان و همچنین با یادآوری تجمعات سپرده گذاران موسسه ثامن مقابل این موسسه به خانه ملت گفت: برخی از این شایعات در پی اقدام اخیر بانک مرکزی در رابطه با ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی تشدید شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از افراد به دلیل منافعی که در بازار غیرمتشکل پولی دارند به این نوع شایعات دامن می زنند، افزود: شایعاتی مبنی بر ورشکستگی بانک پارسیان مربوط به داستانی در خصوص تجمع سپرده گذاران موسسه ثامن بوده که در سال‌های 94 و 95 صورت گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: ساماندهی موسسه ثامن‌ با حکم شورای پول و اعتبار، دستور بانک مرکزی و با هماهنگی قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی و مصوبه شورای امنیت از سوی بانک پارسیان در حال انجام است که در این میان عده‌ای را علیه بانک مرکزی و بانک پارسیان تحریک کردند و تجمعاتی را سامان دادند تا در قالب داستان منتشر شده، موضوع ورشکستگی را تشدید کنند.

پرویزیان با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم شایعاتی مبنی بر ورشکستگی بانک ها و موسسات مالی به موضوع ساماندهی موسسات مالی و تعاونی‌های غیرمجاز مربوط می‌شود، گفت: با وحدتی که بین مقامات مسئول در مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضاییه رخ داده موضوع ساماندهی و مدیریت بهتر بازار غیرمتشکل پولی تداوم پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت موسسه مالی ثامن گفت: موسسه ثامن پشتوانه سهامداری خوبی داشته و بانک مرکزی هم با ابلاغ اطلاعیه ساماندهی این موسسه را در دست دارد.این موسسه در پروسه اخذ مجوز است البته سهامداران حق دارند مانند هر شرکت دیگری با نظر بانک مرکزی نسبت به تجمیع یا توسعه اقدام کنند و این مشکلی برای سپرده‌گذاران فراهم نخواهد کرد.

مدیرعامل بانک پارسیان در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت فعلی سپرده گذاران موسسه میزان و ثامن گفت: بحث سپرده‌های میزان از طریق بانک صادرات طبق برنامه زمان بندی در حال انجام است و سپرده‌گذاران ثامن‌ هم از طریق هیأت تسویه مستقر در بانک مرکزی با عاملیت بانک پارسیان در حال تعیین تکلیف هستند.

پرویزیان افزود: اکنون بانک پارسیان پس از کار بزرگی که در مورد ساماندهی بالغ بر یک میلیون و 260 هزار سپرده انجام داده برگ تعهدی که برای مابقی وجه بالغ بر 35 میلیون تومان داشته‌اند را ایفا کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ