کد خبر: ۵۲۰۲۲
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۴/۹

موضع شورای امنیت در مورد برنامه موشکی ایران/ نظر ظریف و انتقاد آمریکا
با تایید پایبندی طرف‌های برجام به اجرای تعهدات اعلام شد:

موضع شورای امنیت در مورد برنامه موشکی ایران/ نظر ظریف و انتقاد آمریکا

سازمان ملل متحد ضمن تایید پایبندی طرف‌های برجام به اجرای تعهدات،اعلام کرد شورای امنیت این سازمان نظر واحدی در مورد برنامه موشکی ایران ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جلسه شورای امنیت برای "به‌روز کردن اطلاعات پیرامون قطعنامه ٢٢٣١ درباره لغو تحریم بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران" جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل، ضمن ارائه گزارش پیشرفت در اجرای این قطعنامه گفت: به نظر دبیرکل سازمان ملل، اجرای جامع و مستمر برجام متضمن آن است که برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح آمیز باقی خواهد ماند و امکان شفافیت، نظارت و راستی‌آزمایی این برنامه وجود خواهد داشت.

فلتمن افزود: از نظر سازمان ملل متحد، توافق هسته‌ای "فرصتی را برای ایران فراهم کرده است تا ارتباط گسترده‌تری با جامعه جهانی برقرار کند، روابط تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهد و همچنین، باعث شود که شورای امنیت به طور نهایی و رضایتبخش مساله برنامه اتمی ایران را حل و فصل کند."
در پی دستیابی ایران و گروه ١+٥ به توافق هسته‌ای - برجام - در ژوئیه سال ٢٠١٥، شورای امنیت سازمان ملل ضمن تایید این توافق، با صدور قطعنامه ٢٢٣١ تحریم‌هایی را که علیه ایران وضع کرده بود لغو کرد.

وی گفت: این سازمان هیچ گزارشی در مورد عرضه، فروش یا انتقال مواد هسته‌ای در مغایرت با محتوای قطعنامه شورا دریافت نکرده و در نتیجه، ادامه اجرای برجام توسط ایران را تایید می‌کند.

براساس این گزارش، در این میان آمریکا به این گزارش سازمان ملل انتقاد کرد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در دو توئیت اعلام کرد: سازمان ملل و تمام دنیا می‌گوید ایران بطور کامل به تعهداتش(در برجام) پایبند است اما نفرت نهادینه آمریکا از ایران، آن را به انکار واقعیت، وادار می‌کند.

وی در توئیت دیگری نوشت: دیدارهایی عالی با رهبران در برلین، رم و پاریس داشتم. به‌رغم دشمنی‌های آمریکا، اتحادیه اروپا به برجام و تعامل سازنده پایبند است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ